michael691 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Er det noe spesielt med det? behov og utdanning som må til? lønn? Hva gjør man? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Er det noe spesielt med det? - Eneste spesiellt er sikkerhetsklarering, minstekravet er vel Hemmelig. behov og utdanning som må til? - stort sett alltid behov, utdanning er etter hvilken stilling du vil ha. lønn? - ut fra stilling, utdannelse og erfaring. Hva gjør man? - det stillingen tilsier at man skal gjøre. hva med ett litt mer konkret spørsmål? Endret 8. desember 2008 av aklla Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Det er det problemet er. Jeg aner ikke hva jeg skal bli men kunne tenk meg noe med pc fordi det kan jeg. Så noe innen forsvaret hadde vært kult. Men problemet er at jeg ikke vet hva man gjør osv.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 her er en liten liste over hva man kan gjøre - sikkerhet - nettverk(alt mulig) - drift av servere - testing av programvare - utvikling av programvare - telefonsupport - brukeradministrasjon + masse mer Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 her er en liten liste over hva man kan gjøre- sikkerhet - nettverk(alt mulig) - drift av servere - testing av programvare - utvikling av programvare - telefonsupport - brukeradministrasjon + masse mer Hmm brukeradmin og testing/utvilking av programvare kan være noe.. Men fant ikke stort ved googling. Lenke til kommentar
Kjellcorp Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 En jeg gikk i klasse med jobber i forsvaret nå(som lærling). Og en i slekta mi er høyt oppe i forsvaret. Så det du gjør der, det kommer jo an på å du søker. men innen pc, så kunne det væra alt mulig. kunne hende du var i elverum eks 3 mnd og fikser nettverk, så en liten tur til kautokeino F.EKS og sette opp en forbindelse mellom elverum og kautokeino. så ned til elverum og jobbe med en haug med ting innen servere, programvare. og ikke minst support. etter det jeg fikk vite av kompisen så er det strengt bevoktet der.!.! ettersom det er mye dyrt utstyr og det er millitært. Lønna var ikke så ille heller. men det kommer jo ann på hva du driver med og sånt. Men en fordel du får er at du kan teste det du driver med. altså ikke teste ting sånn man gjør hjemme(en pc over nettet fra en annen pc på et rom) og du får Førstegangs tjenesten din.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) En jeg gikk i klasse med jobber i forsvaret nå(som lærling). Og en i slekta mi er høyt oppe i forsvaret. Så det du gjør der, det kommer jo an på å du søker. men innen pc, så kunne det væra alt mulig. kunne hende du var i elverum eks 3 mnd og fikser nettverk, så en liten tur til kautokeino F.EKS og sette opp en forbindelse mellom elverum og kautokeino. så ned til elverum og jobbe med en haug med ting innen servere, programvare. og ikke minst support. er ikke heeelt slik det funker men... edit: kanskje 99% av alt fikses fra sentralt hold, ikke lokalt. feiler en server fikses dette sentralt. Endret 8. desember 2008 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå