abene Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Programmeringsspråket Python er nå ute i ny versjon. Les mer Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Nå må alle hello world tutorials skrives om Lenke til kommentar
meastp Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Likevel skal versjon 2.x fortsatt vedlikeholdes så lenge noen fortsetter å bruke det. Det blir nok mange, mange år fremover. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Vil anbefale å lese Linux Journals intervju med Guido van Rossum. Lenke til kommentar
hkbruvold Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Yess, har venta på python 3000 i over ett år nå!!!! :!: :!: Jeg trur det finnes et program som gjør gmale pythonkoder kompitabel med python 3.0. Lenke til kommentar
Mahler Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hvor er det bra aa bruke dette scriptspraaket? Hvor har den sin styrke? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Python er veldig godt egnet til å skrive små programmer, slik som f.eks. små GUI-verktøy (mye brukt i Linux). Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Python er veldig godt egnet til å skrive programmer, som ikke er avhengig av C/C++ ytelse. Både GUI, Web, CLI, store og små. Direkte sammenligning med de andre "scriptspråkene" blir vel neppe til noe annet enn en flamewar... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hvor er det bra aa bruke dette scriptspraaket? Hvor har den sin styrke? Utviklingshastigheit og at det er meget enkelt å lesa kode! Python er så evig mykje meir lettleslig språk enn f.eks PHP og samtideg så er det eit av dei dynamiske språka med best ytelse. Lenke til kommentar
andre1 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Python er veldig godt egnet til å skrive programmer, som ikke er avhengig av C/C++ ytelse. Både GUI, Web, CLI, store og små. Med Psyco kan man kompilere Python kode, og derfor er det vel eneste skript språket som kan oppnå samme ytelse som .net og java(forutsatt at man bruker psyco da, som youtube blant annet gjør). .net/php utvikler.. Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 må man kunne noe spesielt for å skrive i python? kan ingen ting on c/c++ eller hva det nå er Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Ein må kunne programmeringslogikk Python er vanvittig enkelt å lære seg, eit av dei språka som er lettast å lære. Kjøp deg ein bok http://www.amazon.com/Python-Programming-A...4288&sr=1-8 eller to http://www.amazon.com/Game-Programming-Lin...4190&sr=8-3 Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Har ikke drevet noe med programmering før i år. Begynte med Python, og det er veldig lett. Strenghåndtering og enkle GUI blir gjort etter bare å ha satt seg inn i det i noen timer... Lenke til kommentar
24355trfgdfgdf Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jesus. Det eksisterer ikke stygger syntax enn den Python vandrer rundt med. Det er noe av det styggeste værste som finnes! Jeg spyr! Jeg vedder på utviklerner mener det samme siden dem ga dem navnet PYTHON! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 jaha, kva er som er så spesielt stygt med python sin syntax? Lenke til kommentar
24355trfgdfgdf Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Ser du ikke det? Lenke til kommentar
24355trfgdfgdf Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Folk har forskjellige meninger. Den er stygg... jeg syntes den er stygg. Den er rotete! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 jaha, men du argumenterer ikkje for det annet at det er bare stygt Det eg liker med Python syntax'en er at eg slipper å deklarere variabler/instanser med def/var/int/string/array slipper unna ein heil del med klammetegn for å definere start og slutt på noko og at Python er lettlest då den ikkje bruker kryptiske tegn for "or" og "and" Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Folk har forskjellige meninger. Den er stygg... jeg syntes den er stygg. Den er rotete! Og mens noens meninger er velbegrunnede og gjennomtenkt er andres bare bastante. Hvilke(t) språk er Python stygg/rotete iforhold til, mener du, og på hvorfor måte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå