Gå til innhold

Resident Evil, Orginalen, mulig og komme seg gjennom uten guide?

Skogslik

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst til og komme meg gjennom Resident Evil som eg har på gamecube, siden serien er sinnsykt bra.

4en har eg komt meg gjennom og nå skal eg ta de andre i serien, og da begynne med 1ern som eg har.,

Problemet er, er det faktisk mulig og komme seg gjennom det uten og bruke guide? spillte de før men alt ble bare rot for eg fant aldrig ut hvor eg skulle og når det var lurt og lagre og slikt :(

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke spilt RE1 remaken på Gamecube, men det er jo så og si det samme som RE1 til PS1, som jeg har spilt gjennom flere ganger. Spillet er veldig ulinært, og lar deg så og si går fritt rundt i huset mellom ulike oppgaver og fiender. Stort sett går det ut på at du finner en type dør som mangler en nøkkel i en side av huset og så får du nøkkelen ved å løse en oppgave på andre siden av huset osv.

Ta deg god tid, god rolig frem og prøv i starten å lære deg huset. Da finner du raskt frem og vet hvor det er låste rom osv, slik at når du finner nøkler så vet du hvor du skal undersøke videre. Det varierer om det er lurt å skyte ned alle zombiene eller ikke, noen store rom kan det være like greit å spare ammo og bare løpe rundt de, andre steder kan det lønne seg å drepe de. I starten av spillet anbefaler jeg deg å bruke mest pistolen, og spare ammo til andre kraftigere våpen som shotgunnen.

Noe av det du opplever med at du ikke vet hva du skal gjøre osv, er bare en del av stemninga til spillet. Man er i en litt håpløs situasjon og du vet liksom ikke hva det store huset skjuler, gled deg til mange spennende og skumle opplevelser! :thumbup:

Endret av ResidentDante
Lenke til kommentar

Remaken til RE på Gamecube er et av de beste spillene jeg noensinne har spilt. Det er så nærme et perfekt spill som man kommer. Husker jeg surra rundt ekstremt mye før jeg fant ut hva jeg skulle gjøre, men dette la ikke noen demper på det hele. Det å føle seg fortapt i et hus fullt av zombier å andre skapninger, er ei stemning jeg unner alle spill-fans.

Det er forresten mange deler som er veldig ulike fra det originale RE, som feks

hele delen i hytta og under jorda med Lisa, magnumen i kirkegården ute pluss andre små detaljer.

Fytti h***** som jeg gleder meg til RE 5 :D

Lenke til kommentar

Blir sikkert hengt for å si dette her..men eg syns faktisk RE remaken overgjikk orginalen :) Selvfølegelig er grafikken bedre...men meir gåteløsning, nye områder og litt meir utdypning og ikkje minste bedre kontrollere, ja takk :)

Men opplevelsen å fyre opp RE på PS1 for første gang i sin tid, det er uslåelig!

Lenke til kommentar
Står fast på RE til DS. Noen som vet hva jeg skal bruke de glassene til?

Du skal bruke de til å blande sammen V-Jolt, som du skal bruke til å drepe Plant 42. "Oppskriften" finner du hvis du leter rundt i det rommet du fant glassene!

Lenke til kommentar
Zero starter før de andre, så jeg vil anbefale å starte med den. Problemet er at det er helt klart en av de beste i serien, så etter den og RE2 er det nok ikke så mye mer å se frem til... ;)

RE4 og sannsynligvis RE5 er nok hakket bedre om du liker action, men de har veldig lite med RE å gjøre.

vell skall skaffe meg alle Resident Evil spillene, skal prøve og komme meg gjennom dem alle før RE 5 kommer ut. Er man fan så må men nesten det^^

Spillt Remaken litt nå, er jo et helt fantastisk spill!

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...