abene Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Microsoft har lagt ut Vista SP2 beta for alle som ønsker å teste oppdateringspakken. Les mer Lenke til kommentar
azreel Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Fikk litt problem med å finne 64 bits versjonen på linken ovenfor.. er vel samme link som til 32bit nermest. Fant den derimot etter et google søk... Er vel ikke sikkert de har gitt ut sp2 beta for norsk vista enda? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Støtte for Blu-rayStøtte for Bluetooth 2.1 Innebygd Windows Search 4.0 Innebygd Hyper-V-virtualisering (gjelder kun Server 2008, ikke Vista). Forbedret støtte for trådløst nettverk. Sidepanelet skal være mindre ressurskrevende. Mulighet for Extended FAT File System (exFAT)-filsystem som blant annet skal gi riktig filsynkronisering mellom ulike tidssoner. Kanskje jeg endelig kan få 300 mbps på hjemmenettet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Fancy. Skal bli installert når eg kjem heim. Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 "Et alternativ er å teste ut pakken i et virtuelt miljø med Microsoft Virtual PC 2007 eller Virtualbox. " - husk at det å kjøre virtualisert Vista krever en egen lisens, så kjøp det hvis du ikke vil være en slem pirat. Og Home Basic og Home Premium er jo uansett ikke lov å virtualisere, med eller uten lisens: EULA pkt 4 "You may not use the software ... within a virtual (or otherwise emulated) hardware system". Supert med proprietær programvare! Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) ... og de som kjører Ultimate har så vidt jeg husker lov å installere på én virtuell maskin i tillegg? edit: jo, jeg fant det - så lenge det er samme maskinen You may use the software installed on the licensed device within a virtual (or otherwise emulated) hardware system on the licensed device. Endret 8. desember 2008 av KriFos Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Kva er forresten det verste som kan skje sidan dette er ein beta? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 last ned heri fra http://technet.microsoft.com/en-us/windows/dd262148.aspx Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Kva er forresten det verste som kan skje sidan dette er ein beta? værste som kan skje er vel at du må formatere og innstallere vista og sp1 på nytt. men sjangsen for det er vel ikke så stor. Lenke til kommentar
langvandre Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Alltid lurt å vente med å innstallere beta versjoner, dersom du ikke bare driver med testing. Det kan være flere mer eller mindre alvorlige feil. Ikke sjelden at gamle feil rettes, men nye har oppstått... Dersom du ikke har data du kan miste, ville jeg ventet. Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Installert x64 versjonen. "So far so good" Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Og Home Basic og Home Premium er jo uansett ikke lov å virtualisere, med eller uten lisens: EULA pkt 4 "You may not use the software ... within a virtual (or otherwise emulated) hardware system". Supert med proprietær programvare! Men er dette noe som holder i retten? Jeg tipper man ikke bryter noen lover med å bryte den delen av EULAen. Ellers er det ikke så mange spenstig nyheter i SP2, om det ikke er noen ytelsforbedringer som ikke er nevnt på punktlista. AtW Lenke til kommentar
JFM Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Noen her som har prøvd Vista 64-bit SP2-beta? Lurer på om jeg skal teste det bare for å se om trådløsnettet mitt blir bedre. Tror dere at det er lurt å bruke SP2-beta som fast OS nå, eller bare til testing? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hva eksakt av forbedringer ligge i dette med forbedret støtte for trådløst nettverk? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 husk at det å kjøre virtualisert Vista krever en egen lisens, så kjøp det hvis du ikke vil være en slem pirat. Funker fett å kjøre Vista uten nøkkel i en måneds tid, som burde være lang nok tid til å vurdere SP2 i mine øyne. anyways, får vel laste ned denne til min egen lille virtualiserte vista og se om den er brukendes Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Lastet ned for Vista x64 og fikk vannmerke på skrivebordet med "evaluation copy". Fant ingen ferdig patchet fiks for dette, så jeg gjorde det selv. Legg denne fila i C:\windows\system32\ Bytt navn på den først. Og du må ta over rettighetene og auditing rights på orginalfila for at windows ikke skal gjenopprette den. user32.dll.txt Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Tror jeg venter med å installere til den ferdige versjonen foreligger Lenke til kommentar
Keaa1993 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Er Vista SP2 beta på Norsk. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Er Vista SP2 beta på Norsk. Jepp Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Ser ut for at det er en del problemer med SP2 Beta: http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowFo...2&SiteID=17 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå