glemyk Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Hei alle... Når jeg skal lage en remix i fl studo, og når jeg legger til en vocal til beaten jeg har laget så må man jo finne samme tempoet til vocalen som d er på beaten..... Så d jeg lurer på er hva må man gjøre for å få d ti, eller hva er den letteste veieen til å finne tempoet??? Jeg vet jo om en vei: Tapping av tempo, den synes jeg er vanskelig.. Har prøvd så mange ganger at jeg har blitt grønn i hode av irritasjon... Er d noen lettere vei til å finne tempoet, evt hva må jeg gjøre??? hadde satt veldig stor pris på om det hadde kommet et fornuftig svar!!! Endret 8. desember 2008 av glemyk Lenke til kommentar
DreamHeaven Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hei alle... Når jeg skal lage en remix i fl studo, og når jeg legger til en vocal til beaten jeg har laget så må man jo finne samme tempoet til vocalen som d er på beaten..... Så d jeg lurer på er hva må man gjøre for å få d ti, eller hva er den letteste veieen til å finne tempoet??? Jeg vet jo om en vei: Tapping av tempo, den synes jeg er vanskelig.. Har prøvd så mange ganger at jeg har blitt grønn i hode av irritasjon... Er d noen lettere vei til å finne tempoet, evt hva må jeg gjøre??? hadde satt veldig stor pris på om det hadde kommet et fornuftig svar!!! Det finnes diverse programmer som finner BPM i sanger, uten at jeg husker navnet på noen akuratt nå. :/ Men hvis du finner et av disse, kan du bare sette inn orginal sangen, altså vocal + beat etc. inn i et sånnt program og finne BPM på den måten. Lenke til kommentar
safeaim Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Har vært der siden FL Studio 6 om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
glemyk Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Ja, vet om disse metodene... Men hører ikke noe endring... Foreksempel hvis en vocal blir kalulert til 141.50 i mixmeister BPM analyzer og etterpå legger vocalen playlist i fl studio og trykker deretter detect tempo, så får jeg opp 5 valg, d første er d korrekte, jeg pleier å trykke d første valget, Skal jeg trykke ett av de andre valgene i stedet kansje??? Men hvis jeg åpner vocalen i Edison, så viser bpmen 142, selv om d står 141,5 i instillingene.... Det samme med en annen vocal, den er kalkulert til 40.00.. men når jeg legger den i playlist i fl å tykker detect tempo, så viser d 75.998... Er d noe mer jeg må gjøre, eller gjør jeg noe feil kansje??? Lenke til kommentar
safeaim Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hva med å gå til originalsangen som vokalen er fra og sjekke bpmen på den? Det pleier å fungere. En kjekk liten video om dette. 1 bpm opp eller ned, eller i desimaler har egentlig veldig lite å si for en sang, så gjerne tast inn 140 om det er det du jobber med. En ting du kan gjøre for å forenkle remix-prosessen er jo å kutte opp acapellen i flere lydklipp, og samitidg kan du bruke funksjonen "Fit to tempo", hvor den nok en gang vil spør deg med 4 alternativer, og da velger du det tempoet som er nærmest beaten din, men det bør ikke overskride -+10 bpm for optimalt lydresultat og minst mulig pitchforvrenging. Fit to tempo finner du playlisten om du har lagt til acapellaen som et audioclip, da kan du trykke på menyen til audioclipet i selve playlisten og velge fit to tempo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå