Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

170 lav - og suicidal

Gjest 170gutt

Anbefalte innlegg

Et annet alternativ, som jeg faktisk har tenkt MYE på, er følgende: Jeg kan skade beina - fra knærne og ned - såpass mye (feks. ved å legge meg på en togskinne) at jeg må amputere dem, og få meg beinprotese. Disse beinprotesene kan lages slik at jeg blir høyere.

Det virker som om du misliker høyden din fordi du tror du får begrenset "dametekke". Vel, tror du virkelig at proteser gjør det særlig mer tiltrekkende? Mange damer (og menn) som dropper folk av det motsatte kjønn fordi de har handikapp, som f.eks protese. Vær heller stolt av den kroppen du har! Prøv å ta igjen det du (tror du) mangler i høyde i personlighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke noe "optimalhøyde". Det er ikke "bedre" å være 185 enn 160, ei heller vice versa. Jeg er 175. Jeg når ikke opp til ting som ligger oppå kjøkkenskapet. Kompisen min er 193. Han har det jævlig når vi skal fly mer enn en times tid. Det som gjelder er selvtilliten din, og hva du gjør med høyden din. Hvis du er så jævlig opptatt av høyden din at du vurderer å lemleste deg selv så tviler jeg på at du klarer å konsentrere deg om å gjøre noe konstruktivt samtidig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg har en helt forferdelig holding i skulderene mine. Skuldrene mine stikker fremover, og det gjør dermed hodet også, hodet trekkes også ned. Dette får meg til å se ut som en som er drittlei alt, og bare subber igjennom livet. Jeg har også blitt ofte "kritisert" eller småmobbet av dette, men har egentlig aldri brydd meg, da jeg tar med nær veldig få ting. Selvtilliten min er det absolutt ingenting galt med, og kan si at jeg er en av de "populære" på skolen uten å skryte. Det som gjør livet surt for deg, er holdningen din. Hvis du slutter å tenke over det, og bare rett og slett lever livet, vil du ikke ha det så ille. Det at du tenker selvmordstanker mener jeg at du gjør fordi du syns synd på deg selv.

Edit: må bare tilføye at holdningen i skuldrene mine er medfødt.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Jeg har en helt forferdelig holding i skulderene mine. Skuldrene mine stikker fremover, og det gjør dermed hodet også, hodet trekkes også ned. Dette får meg til å se ut som en som er drittlei alt, og bare subber igjennom livet. Jeg har også blitt ofte "kritisert" eller småmobbet av dette, men har egentlig aldri brydd meg, da jeg tar med nær veldig få ting. Selvtilliten min er det absolutt ingenting galt med, og kan si at jeg er en av de "populære" på skolen uten å skryte. Det som gjør livet surt for deg, er holdningen din. Hvis du slutter å tenke over det, og bare rett og slett lever livet, vil du ikke ha det så ille. Det at du tenker selvmordstanker mener jeg at du gjør fordi du syns synd på deg selv.

Edit: må bare tilføye at holdningen i skuldrene mine er medfødt.

Ved å trene vekter og trene ryggen av og baksiden av skuldrene vil gjøre at skulderene dine trekkes bakover..

Ser mange som kun trener benkpress har skuldre som stikker fremover, litt hard rygg trening og det blir mer "normalt" igjen..

Jeg ser at poenget med innlegget ditt ikke var og få tips til hvordan du skal få skuldrene litt tilbake, men tenkte jeg skulle nevne det uansett :innocent:

Lenke til kommentar
La oss ta en titt på virkeligheten:

Medisinsk/helse: Menn som er "høy" har kortere levetid pga. sykdommer.. :wee:

Sportslig: Klumpsete, tregere og "svakere". <--da mener jeg force/body mass

Intelligens: Einstein, Mozart, Grieg, Napoleon, Neil Armstrong og mange fler, var alle under 180 cm

Populæritet: tja... ramse ramse ramse... :wee:

Økonomi: Bill W. Gates, Warren Buffett og sheik bin et eller annet er alle godt under 185cm

Terror: Osama Bin Laden: 1.94cm!!!!!, Saddam Hussein: 188cm

Er 185cm = optimalt? No way... :wee:

Håper ikke du får jobb i Norge, for det der var tåpelig.

Lenke til kommentar

Intelligens: Einstein, Mozart, Grieg, Napoleon, Neil Armstrong og mange fler, var alle under 180 cm

Økonomi: Bill W. Gates, Warren Buffett og sheik bin et eller annet er alle godt under 185cm

Håper ikke du får jobb i Norge, for det der var tåpelig.

Og selvfølgelig: "Grining.." :wee: Det er ikke noe kjekt å være høy..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Blir nesten som Xbox 360 VS PS3 dette her.

Lenke til kommentar

Blir nesten som Xbox 360 VS PS3 dette her.

Xbox 360 VS PS3, Microsoft VS Apple eller Iphone VS resten av telefonmarket.. 3 håpløse temaer og diskutere.. totalt umulig og holde det saklig..

Men hva tenker du trådstarter? høyden din er ikke noe problem, men hva har du tenkt og gjøre for og øke selvtilliten din?

Lenke til kommentar
Ved å trene vekter og trene ryggen av og baksiden av skuldrene vil gjøre at skulderene dine trekkes bakover..

Ser mange som kun trener benkpress har skuldre som stikker fremover, litt hard rygg trening og det blir mer "normalt" igjen..

Jeg er klar over hva du mener, men om du skal prøve å hjelpe andre med dårlig kroppsholdning er det ikke bra nok å si "tren ryggen". Dersom han følger rådet ditt vil han mest sannsynlig trene korsryggen og latsen. Sleng ut links til kroppsholdning-artikler med f.eks. thoracic extension og core training (ubalanse i hofteregionen kan for eksempel være hovedgrunnen til fremtredende skuldre/hode), eller ligg unna.

Hm? Lite tips er å trene mage og rygg riktig. Det kan adde litt på høyden. Jeg strakk meg 2 cm etter at jeg begynte å trene.

Nei? Nå beveger jeg meg på tynn is, og gidder ikke dobbeltsjekke med kilder, men ved beinhard trening av rygg er det heller en sjanse for at høyden reduseres littegrann. (Ikke for å skremme noen unna styrketrening).

Til trådstarter: Sjekk ut Sjekketråden.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Hm? Lite tips er å trene mage og rygg riktig. Det kan adde litt på høyden. Jeg strakk meg 2 cm etter at jeg begynte å trene.

Nei? Nå beveger jeg meg på tynn is, og gidder ikke dobbeltsjekke med kilder, men ved beinhard trening av rygg er det heller en sjanse for at høyden reduseres littegrann. (Ikke for å skremme noen unna styrketrening).

Til trådstarter: Sjekk ut Sjekketråden.

Hvor hen nevnte jeg beinhard trening av rygg? Beinhard trening og riktig trening er nødvendigvis ikke det samme. Dessuten er det magemusklene man skal trene, mens ryggen vedlikeholdes.

Lenke til kommentar

Du nevnte det ikke, jeg gjorde det, fordi jeg snakket om mulig reduksjon av høyde. Du snakket om å øke i høyden av å trene styrke, noe som absolutt ikke stemmer. Og for ordens skyld mente jeg beinhard og riktig trening, ikke at for eksempel en bajas-macho slenger på 20 kg mer enn han burde og gjør øvelsen helt feil.

At man skal trene magemusklene og kun vedlikeholde ryggen er også tull, (men det blir fra et helse-/treningsmessig synspunkt, og ikke høydemessig.)

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Høyde har ikke så mye å si. Dette har mer med selvtilliten din å gjøre. Anbefaler deg sterkt til å begynne på et treningsstudio, begynn å bygg litt muskler etc. Selvtilliten din vil øke gradvis, samtidig som du kanskje treffer en søt jente eller 5. Samtidig så får du andre ting å tenke på.

Lenke til kommentar
Er også 173-175cm, jenter løper etter meg bare som det... Ha høy selvtillit, da kommer de :)

Det er ekstra deilig når du slår dem(høye folk) i lufta, f.eks hodeduell i fotball. Jeg slår alle høye folk lett...

Du slår ikke meg, iallefall!! ;)

Anbefaler å oppsøke psykolog. Det er selvtilliten din som er det største problemet, ikke høyden. Høyden er det ikke noe galt med i det hele tatt. MANGE som er lavere enn deg!! :)

Endret av coolio1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...