Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

170 lav - og suicidal


Gjest 170gutt

Anbefalte innlegg

Gjest 170gutt

Jeg er en gutt på 18 år, som hele livet har vært plaget av min svært begrensede høyde.

 

Jeg er ikke mer enn 170 cm - og dette har ødelagt selvtilliten min fullstendig. Det er særlig overfor jenter, som så nådeløst kun velger høye gutter!

 

Problemet er såpass stort at det ødelegger mye av livsgleden min, fordi jeg vet at uansett hva jeg gjør, så er jeg forbannet med min lave høyde. Jeg blir virkelig ekstremt deprimet av det! Og i det siste har jeg sågår slitt med suicidale tanker. Jeg føler meg "fanget" i mitt eget liv, fordi jeg ikke kan gjøre noe med min lave høyde.

 

Det er nærmest umulig å forestille seg for de som er normalt høye. De har aldri opplevd smerten av å være voksen og allikevel lavere enn andre. I tillegg er det mange som ikke en gang tror at jeg er 18, fordi jeg er så lav! Jeg føler meg som en ussel, liten, pinglete guttunge... :(

 

----------

 

Jeg har funnet ut at det går ann å ta en operasjon som gjør at beina dine blir lengre - men finnes dette i Norge? Og hvor mye koster eventuellt dette?

 

Et annet alternativ, som jeg faktisk har tenkt MYE på, er følgende: Jeg kan skade beina - fra knærne og ned - såpass mye (feks. ved å legge meg på en togskinne) at jeg må amputere dem, og få meg beinprotese. Disse beinprotesene kan lages slik at jeg blir høyere.

 

Jeg tuller IKKE! Jeg er virkelig SÅ desperat! Jeg takler ikke at folk ser ned på meg lenger! Jeg gjør HVA SOM HELST!

 

Vær så snill å ta meg alvorlig! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er altså 170 centimeter - 1,7 meter.

 

Med dine 170 cm - 1,7 m ligger du så vidt under gjennomsnittet som er 179,7 cm - 1,797 m.

 

Og likevel mener du dette er altfor kort? Da må jeg anta at du kun er omgitt ev veldig høye mennesker i livet ditt.

 

Kilde: http://orakelet.info/6838

 

Tror ikke det er så mye å få gjort om en virkelig vil bli høyere.. Til vanlig kan du jo bruke såler eller lignende i sko, men det blir jo ikke varig høydeforskjell..

Endret av scumbag
Lenke til kommentar

Er 179 cm gjennomsnittet for menn? Jøss, visste ikke det var så mye. Jeg er 174/175 (skolen og militæret målet forskjellig). Aldri vært problem for meg.

 

Fordelen med å være en 170 høy, som gutt, er at hvis du trener vekter - wow! Du blir "packed" med muskler :)

 

Så alt i livet er ikke tuftet på ulemper. Er å ta i bruk fordelene også.

 

Nei, jeg er ikke så ille som at jeg anser meg selv som suicidal, men jeg kommer meg nok dit jeg også... :(

Lenke til kommentar
Gjest Guest_søta_*

du kan jo evt flytte til et land der gutter ikke blir så høye, som f.eks øst/sørøstre asia.. tilogmed i italia vil du føle deg som en kjempe.. uansett når du møter en jente som liker deg for deg så driter du i høyden din.. jeg er 175 selv og synes jo at jeg er ganske liten, og er minst i min vennekrets. blir ofte kalt dverg osv,personlig ler jeg bare av det, men det føles jo allikevel ekstra deilig å blokke dem på basketen, eller vinne hodeduell på fotballbanen.

 

tenk deg hvertfall godt om før du lar noe så ubetydelig som høyde ødelegge livet ditt. hvis du legger deg på en togskinne mister du nok ikke bare bena men også mye annet.

 

ikke at jeg har peiling på noe somhelst men når du tenker selvmord ville jeg oppsøkt psykolog eller lege

Lenke til kommentar

Som de andre her sier, jobb med selvtillitten din. Høyde har så og si ingenting å si, når du er innenfor de "normale" verdier. Hadde du vært 2.10 elle 1.40, ville jeg forstått, men 1.70 er ganske så normalt. Om dama er høyere eller lavere har så og si lite å si, for om dere liker hverandre, så vil jeg neppe tro det er grunnet høyden.

 

"Åh, jeg elsker typen min, han er akkurat passe høy!"

 

*edit*

 

Kan trekke frem noen kjente personer på ca 1.70 eller under.

 

Kurt Cobain.

Tom Cruise.

Robert Downey Jr.

Al Pacino.

Dustin Hoffman.

Joseph Stalin.

Fred Durst. (Limp Bizkit)

Prince.

Og listen går videre. Du er ikke alene om å være normal høyde.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

aw cmon. 170 er jo ikke så lavt som folk påpeker her.

Det finnes iallefall ett DRØSS med damer som ikke er i nærheten av 170, så du har mye og velge imellom der hvis du vil være høyere enn dem.

 

Jeg er 195, og jeg skulle gjerne sett meg selv være 190 istede.

For å få plass til beina på bussen... ikke våkne opp med føttene på utsiden av dyna, og sånne ting.

 

Så hvis du tenker positivt og du ser på høyden din som ditt "største" problem, har du ett ganske godt liv.

Lenke til kommentar
aw cmon. 170 er jo ikke så lavt som folk påpeker her.

Det finnes iallefall ett DRØSS med damer som ikke er i nærheten av 170, så du har mye og velge imellom der hvis du vil være høyere enn dem.

 

Jeg er 195, og jeg skulle gjerne sett meg selv være 190 istede.

For å få plass til beina på bussen... ikke våkne opp med føttene på utsiden av dyna, og sånne ting.

 

Så hvis du tenker positivt og du ser på høyden din som ditt "største" problem, har du ett ganske godt liv.

Jeg er 1.90 og har nøyaktig samme problem. 1.80 hadde vært kos. Flyseter er noe helvete.

Lenke til kommentar
Jeg er en gutt på 18 år, som hele livet har vært plaget av min svært begrensede høyde.

 

Jeg er ikke mer enn 170 cm - og dette har ødelagt selvtilliten min fullstendig. Det er særlig overfor jenter, som så nådeløst kun velger høye gutter!

 

Problemet er såpass stort at det ødelegger mye av livsgleden min, fordi jeg vet at uansett hva jeg gjør, så er jeg forbannet med min lave høyde. Jeg blir virkelig ekstremt deprimet av det! Og i det siste har jeg sågår slitt med suicidale tanker. Jeg føler meg "fanget" i mitt eget liv, fordi jeg ikke kan gjøre noe med min lave høyde.

 

Det er nærmest umulig å forestille seg for de som er normalt høye. De har aldri opplevd smerten av å være voksen og allikevel lavere enn andre. I tillegg er det mange som ikke en gang tror at jeg er 18, fordi jeg er så lav! Jeg føler meg som en ussel, liten, pinglete guttunge... :(

 

----------

 

Jeg har funnet ut at det går ann å ta en operasjon som gjør at beina dine blir lengre - men finnes dette i Norge? Og hvor mye koster eventuellt dette?

 

Et annet alternativ, som jeg faktisk har tenkt MYE på, er følgende: Jeg kan skade beina - fra knærne og ned - såpass mye (feks. ved å legge meg på en togskinne) at jeg må amputere dem, og få meg beinprotese. Disse beinprotesene kan lages slik at jeg blir høyere.

 

Jeg tuller IKKE! Jeg er virkelig SÅ desperat! Jeg takler ikke at folk ser ned på meg lenger! Jeg gjør HVA SOM HELST!

 

Vær så snill å ta meg alvorlig! :(

 

Om jenter bedømmer deg ut etter høyden så skal du ikke tenke mye på det, tenk Tom Cruise, han er et hode kortere enn kona si. Se et par bilder av han og Katie Holmes.

 

Om folk generelt bedømmer deg ut etter høyde er det på tide at de vokser opp, man bedømmer ikke boken etter omslaget for å si det slik, det er hva som er mellom permene som betyr noe. Men du er nødt til å sette deg i respekt og fortelle folk at du er den du er. Vi er alle forskjellige, noen er høy, noen er lav, noen er tjukk, noen er smal. Vi lever i en verden med forskjellige mennesker.

 

Synes ikke du skal gjør noe annet med hvem du er enn å skaffe deg litt selvtilit, du trenger ikke være høyere, du trenger ikke kappe beine av deg og du trenger ikke lemleste kroppen din. Alt du trenger er å jobbe med frasen "jeg er den jeg er og ingen kan gjøre noe med det". Om folk mobber deg eller du får en følelse av at de ser ned på deg, si det som det er, be dem begynne å oppføre seg voksent fremfor å se på andre som "små".

Lenke til kommentar

1.70m er primeheight =)

 

Om du starter å trene kan det sikkert virke som om du ser større ut, så dette er noe å prøve ut kanksje?

Ang det å ikke bli tatt som 18 fordi du er lav, vil ikke nødvendigvis kun gå på på høyde, men kanksje på oppførsel, holdning, klesstil og om du faktisk ser ut (i ansiktet) som om du er 18 år.

 

Jeg er 21 år, 1.61m høy og sluttet nok å vokse i 10. klasse. Ja, jeg har blitt mobbet utrolig mye da jeg vokste opp, men dette er ting du kun må overse. Du må se det i den store sammenhengen; hvorfor er en høyde på 170cm et problem for deg? NEI. Du må finne ut hvorfor 170cm passer akkurat deg ;)

 

Forrige gang jeg var i sverige ble jeg spurt om legg da jeg skulle kjøpe RedBull (aldersgrense 16 år), og da hadde jeg briller (ser eldre ut) og 3-5dagers skjegg. Men nå er da svensker dumme, så det teller vel ikke :p

 

Slimda: Du glemte Drew Carey (avataret mitt), han er 178cm i følge imdb ;)

Lenke til kommentar
aw cmon. 170 er jo ikke så lavt som folk påpeker her.

Det finnes iallefall ett DRØSS med damer som ikke er i nærheten av 170, så du har mye og velge imellom der hvis du vil være høyere enn dem.

 

Jeg er 195, og jeg skulle gjerne sett meg selv være 190 istede.

For å få plass til beina på bussen... ikke våkne opp med føttene på utsiden av dyna, og sånne ting.

 

Så hvis du tenker positivt og du ser på høyden din som ditt "største" problem, har du ett ganske godt liv.

Jeg er 1.90 og har nøyaktig samme problem. 1.80 hadde vært kos. Flyseter er noe helvete.

 

Jeg er 180 og jeg syns og flyseter er jævlig. Medfølelse er ordet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...