andre_k Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hei Jeg har et problem med mitt kablede hjemmenettverk. Da jeg byttet til internett via kabeltv (canal digital) måtte jeg legge opp nye nettverkskabler da routeren ble flyttet. Jeg har nå lagt opp alle kabler til en sentral på loftet hvor jeg har router og server. Modemet er nede i stua, og kobles til routeren via kabel opp til loftet. Problemet er at jeg ikke får internett til å fungere med denne konfigurasjonen. Kabelen opp til loftet fungerer i alle situasjoner bortsett fra mellom modem og router. Ulike tester: Modem <-> Router <-> vanlig kabel til pc = OK Modem <-> Router nede <-> kabel opp pc = OK Modem <-> kabel opp til pc = OK Modem <-> kabel opp til router <-> vanlig kabel til pc = Ikke OK. Kabelen opp til loftet er en CAT 5 kabel kjøpt på Biltema og er ca 10m lang. Den er trukket i kabelskinne sammen med kabeltv, høyttalerkabler, samt en annen CAT 5 nettverkskabel. Hva kan dette problemet skyldes? Forstyrrelser? Kontaktene har jeg festet selv med en modulartang (opptil flere ganger for å eliminerer dette som feilkilde). Noen som har en idé om hva mitt problem kan skyldes? Innspill mottas med takk -André Lenke til kommentar
andre_k Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Hva mente du med det? Det jeg mente var; Hva kan være feil når det viser seg at kabelen fungerer mellom pc og modem, men ikke mellom modem og router? Jeg har også lagt en ny kabel som gav samme resultat. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Resett modemet eller la det stå avslått noen minutter. Det er lease på ipadresse mot et annet nettverkskort som er skylden. Det er kanskje feil når jeg leser litt nøyere... Endret 9. desember 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
xadios Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Kan det være at modemet fra Canal Digital krangler litt mtp krysset/ikke krysset kabel? Endret 9. desember 2008 av xadios Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Du burde skaffe deg en kabeltester for man vet ikke om det er skikkelig forbindelse ellers: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2535 Har du koblet kabelen riktig? Den skal være koblet 12364578, se bilde på nettverksiden min. Endret 9. desember 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå