per_skrul Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Trenger hjelp til å sette opp ruteren, så jeg kan koble meg til webcamera hjemme. jeg finner ruteren fra utsiden, men eftter det er det stopp. Hvordan kjøre en "nmap scan"? Er helt GRØNN" Camera er SOHO IP-561 Program for oppset av camera er IP View Pro Ruter er Vood 452W_B. levert av Tele2 CAMERA BRUKER PORT 21-80-81 Nå tror jeg problemet er å få satt opp rutere`n så den kan oppne fra maskin utenifra?? Endret 10. desember 2008 av per_skrul Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Åpne alle portene? Kan være mulig at den ikke bare bruker port 80, kjør en nmap scan på webcammen på lokalnettet for å finne ut hvilke porter som den bruker. Lenke til kommentar
per_skrul Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Åpne alle portene? Kan være mulig at den ikke bare bruker port 80, kjør en nmap scan på webcammen på lokalnettet for å finne ut hvilke porter som den bruker. Hvordan kjøre en"nmap scan". Jeg er helt grøn! Endret 10. desember 2008 av per_skrul Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 http://www.wikihow.com/Run-a-Simple-Nmap-Scan Hva slags webkamera har du? Hvordan har du tenkt til å få kontakt med webkameraet fra utsiden? Bruker du et program for å sende ut bilder? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Vil anbefale Zenmap (Grafiskgrensesnitt til nmap) http://nmap.org/dist/nmap-4.76-setup.exe VELDIG enkelt å bruke. Men hadde vært fint med litt mer info Lenke til kommentar
per_skrul Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Vil anbefale Zenmap (Grafiskgrensesnitt til nmap)http://nmap.org/dist/nmap-4.76-setup.exe VELDIG enkelt å bruke. Men hadde vært fint med litt mer info Camera er SOHO IP-561 Program for oppset av camera er IP View Pro Ruter er Vood 452W_B. levert av Tele2 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Når du har installert Zenmap så skriver du i det vinduet der det står "nmap <masse skit> <target>" Skriv i det "nmap <ip til ipcam>" Post output her Lenke til kommentar
per_skrul Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Når du har installert Zenmap så skriver du i det vinduet der det står "nmap <masse skit> <target>"Skriv i det "nmap <ip til ipcam>" Post output her CAMERA BRUKER PORT 21-80-81 Nå tror jeg problemet er å få satt opp rutere`n så den kan oppne fra maskin utenifra?? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Ja, og første tråden din er TOTALT uryddig (og ikke bruk caps). Hvordan du fikser oppsettet i routern kan jeg ikke hjelpe deg med, men du må åpne port 80 og 81 til cammen. Og du må ikke skrive alt du har skrevet i tråden i første posten Endret 10. desember 2008 av AlecTBM Lenke til kommentar
per_skrul Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Ja, og første tråden din er TOTALT uryddig (og ikke bruk caps).Hvordan du fikser oppsettet i routern kan jeg ikke hjelpe deg med, men du må åpne port 80 og 81 til cammen. Og du må ikke skrive alt du har skrevet i tråden i første posten Dette har jeg gjort nå. Har satt static ip på camera fra ruter. Oppnet port 80-81 i port forwading i ruter, er ikke siker på hva som skal stå i "port map", skriv 80:81 Beklager hvis jeg skriver feil, men har skrivevansker. Mange takk for hjelpen så langt !!!! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Ikke for å være slem, men du burde lese punkt 3 i retningslinjene. Jeg vet heller ikke hva som skal stå, du må egentlig bare se om det finnes noe hjelp om routeren din i grensesnittet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå