Dolg_313 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 god dag. Jeg har blitt bedt av min bror om å stikke på nettet og " kjøpe noe stæsj" for ham, siden jeg er den av oss med best data tekke... men at jeg ikke kan noe som helst om " stæsjet " han ville ha tenkte han ikke mye på ;p Så i den sammenheng kommer jeg hit. tingen er et at han vil kjøpe seg en stereo forsterker, og en sub. for hva forsterkeren angår vil han investere rundt 10-11 tusen, og optil 3000 på suben. Han er av typen som liker høyt bråk foran klarhet, om dere skjønner. Er det noen som har konkrete forslag til hva DERE hadde valgt? på forhånd takk Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 skal ha bruke forsterkern på sub'n eller har han høyttalere fra før? Lenke til kommentar
Dolg_313 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 skal ha bruke forsterkern på sub'n eller har han høyttalere fra før? han har høytalere fra før av, men har tenkt å kjøpe nye av disse også i andre runde. det blir typisk 2.1 forsterker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hvilke høyttalere er det han har fra før? Dette er veldig greit å vite. Hvis han liker mye lyd og bråk fremfor klarhet, burde han kanskje vurdere å investere litt mer i subwoofer og litt mindre i forsterker, etter min mening. Lenke til kommentar
Dolg_313 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Hvilke høyttalere er det han har fra før? Dette er veldig greit å vite. Hvis han liker mye lyd og bråk fremfor klarhet, burde han kanskje vurdere å investere litt mer i subwoofer og litt mindre i forsterker, etter min mening. hei. Jeg mener å huske at det var en Concept 500 serien fra Eltax. Lette litt på nettet og her er en link. eltax concept 500 kostet vel rundt 1500 for settet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Hvordan stiller han seg til å bytte ut høyttalerne også? Det bør vel være en liten ballansegang mellom forsterker og høyttalere, noe det ikke er i dette tilfellet. Endret 10. desember 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Dolg_313 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Hvordan stiller han seg til å bytte ut høyttalerne også? Det bør vel være en liten ballansegang mellom forsterker og høyttalere, noe det ikke er i dette tilfellet. hehe, jeg vet, og det sa jeg til ham og. og ja, han vil bytte dem ut. ( sikkert så fort han har klart å sprenge dem ) Jeg ender sikkert opp med en post her igjen når han begynner å mase på meg om det. "Hvis han liker mye lyd og bråk fremfor klarhet, burde han kanskje vurdere å investere litt mer i subwoofer og litt mindre i forsterker, etter min mening." så ser dere for dere mer en forsterker til 8K og sub til 5K? for meg spiller det ingen rolle, og han føyer seg nok temmelig fort etter Deres forslag, siden dere har en god del mer peil på dette enn både meg og ham. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Til 4000,- får han XTZ 99 W12, en subwoofer som burde gjøre jobben meget bra. Lenke til kommentar
Dolg_313 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Til 4000,- får han XTZ 99 W12, en subwoofer som burde gjøre jobben meget bra. tusen takk. Nå er subben forseglet. sendte linken til broderen og DEN skulle han ha så nå gjenstår det bare en forsterker... hva ville du anbefalt på den fronten? noe i samme butikken? han har ca 9 tusen igjen nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Det vil med andre ord si at han har 9000,- til å bruke på høyttalere og forsterker? Harman/kardon HK 3490 og Qln artech 8 bør absolutt gi masse lyd for pengene. Lenke til kommentar
Dolg_313 Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Det vil med andre ord si at han har 9000,- til å bruke på høyttalere og forsterker? Harman/kardon HK 3490 og Qln artech 8 bør absolutt gi masse lyd for pengene. Yess, eller det vil si han hadde egentlig tenkt å bruke de resterende 9K på bare forsterkeren, så hadde han tenkt å kjøpe høytalere en lønning eller to senere Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Slenger meg på her da jeg er ute etter omtrent det samme. Forsterker i prisklasse 5000 - 10.000 som har effekt så det holder og virkelig kan drive store høyttalere. Har en forsterker fra før med pre-out så jeg kan fint bruke en dedikert effektforsterker. Hvordan ville f.eks. en PA-forsterker som denne gjøre seg? Lenke til kommentar
Dolg_313 Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 hadde Primare I21 vært noe? Jeg ser ikke om den har utgang til sub på bildet. noen som ser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå