Gå til innhold

ASUS A7N8X Deluxe :)

Patience

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine erfaringer med dette kortet er at det er vanskelig å overklokke med, måtte voltmodde for å oppnå fsb på 204,6 (har rev 1.04 kjøpt i des.). Men hvis du kjøper kortet nytt er det store muligheter at du kan endre chipsettvolten med überbios, men du vil allikevel ha vansker med å komme mye over fsb på 210.

Skal du ikke overklokke er kortet av det kjappeste på markedet, og er stabilt. Skal du overklokke gå heller for f.eks Epox 8RDA3+ som støtter DDR400 fullt ut.

Lenke til kommentar
Hadde vært kjekt om du tok deg turen innom Google før du postet. Da ville du funnet bl.a denne testen som er laget her på forumet.

Les ellers nettikette før du poster.

Jeg spør overhodet ikke etter tester. Jeg har lest alt som er å komme over av tester. INKLUSIVE den testen du henviste til. Mitt ønske er å finne ut hvordan dere som innehar et slikt hovedkort oppfatter det, også med hensyn på at det er et relativt eldre kort i forhold til tid og utvikling.

Og videre utover dette synes jeg at nettetiketten min her i utgangspunktet var høflig i motsetning til andre. :)

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Mine erfaringer med dette kortet er at det er vanskelig å overklokke med, måtte voltmodde for å oppnå fsb på 204. Men hvis du kjøper kortet nytt er det mulig du kan endre chipsettvolten med überbios, men du vil allikevel ha vansker med å komme over fsb på 210.  

Skal du ikke overklokke er kortet av det kjappeste på markedet, og er stabilt. Skal du overklokke gå heller for f.eks Epox 8RDA3+ som støtter DDR400 fullt ut.

Takk for svar :)

Kommer ikke til å overklokke det med det første. Venter heller til prosessoren blir gammel og treg. Da skal jeg sette meg ned med kaffekoppen foran pc'en og kose meg. Har en annen pc jeg kommer til å eksperimentere med. Denne skal bare være så rå som mulig uten å gå på bekostning av stabiliteten. Og viftene kan godt få hvile seg litt innimellom så jeg slipper å gå på veggene. Med andre ord det blir ikke mye overklokking på denne pc'en ennå :) Dessuten har jeg mye å lære om temaet ennå :))

Lenke til kommentar
Mine erfaringer med dette kortet er at det er vanskelig å overklokke med, måtte voltmodde for å oppnå fsb på 204. Men hvis du kjøper kortet nytt er det mulig du kan endre chipsettvolten med überbios, men du vil allikevel ha vansker med å komme over fsb på 210.  

Takk for svar :)

Kommer ikke til å overklokke det med det første. Venter heller til prosessoren blir gammel og treg. Da skal jeg sette meg ned med kaffekoppen foran pc'en og kose meg. Har en annen pc jeg kommer til å eksperimentere med. Denne skal bare være så rå som mulig uten å gå på bekostning av stabiliteten. Og viftene kan godt få hvile seg litt innimellom så jeg slipper å gå på veggene. Med andre ord det blir ikke mye overklokking på denne pc'en ennå :) Dessuten har jeg mye å lære om temaet ennå :))

Sitter selv med Asus A7N8X og det er drit bra!

Raskt bra bios+++

Lenke til kommentar
Patience skrev:

Og videre utover dette synes jeg at nettetiketten min her i utgangspunktet var høflig

Ha en fin kveld :)

Er fulstendig enig med Patience!

Ha en fin kveld du også håper du får de svarene du søker!

Pelle :roll:

Mange takk Pelle :)

Ønsker deg en fortsatt fin søndag (det som er igjen av den) :p

Lenke til kommentar

Veldig bra og stabilt, særlig med den nye BIOSEN 1003 Final.

Ikke hatt et eneste problem, genialt med to nettverks porter og det integrerte lydkortet slår faktisk Audigyen min når det gjelder en del muligheter.

Husk også Serial ATA som du får med. Blir nok standard om ikke så lenge.

Noen vil ha det til at det er liten plass til kjølevifta på cpu'en, men med min Silent Twin fra Myst er det ihverfall ikke noe prob.

Overklokking giddder ikke jeg å bry meg med da jeg ikke har bygd opp noe avhengighets forhold til å ha så rask maskin som mulig. (er rask nok allikevel spør du meg.)

Det får noen andre uttale seg om.

Doofus

Lenke til kommentar
Veldig bra og stabilt, særlig med den nye BIOSEN 1003 Final.

Ikke hatt et eneste problem, genialt med to nettverks porter og det integrerte lydkortet slår faktisk Audigyen min når det gjelder en del muligheter.

Husk også Serial ATA som du får med. Blir nok standard om ikke så lenge.

Noen vil ha det til at det er liten plass til kjølevifta på cpu'en, men med min Silent Twin fra Myst er det ihverfall ikke noe prob.

Overklokking giddder ikke jeg å bry meg med da jeg ikke har bygd opp noe avhengighets forhold til å ha så rask maskin som mulig. (er rask nok allikevel spør du meg.)

Det får noen andre uttale seg om.

Doofus

Høres veldig bra ut :)

Takker og bukker for svar :)

Lenke til kommentar

Jeg har A7N8X DX og det er et glimrende HK. ingen ting å utsette på det.

Men så er jeg tidligere Abit fan så jeg har bestilt ABIT NF7-S V1.2 til min andre pc siden jeg har hørt mye bra om kortet og kun har gode erfaringer med ABIT fra før. Begge er gode hovedkort.

Lenke til kommentar

Kjøpte kortet for 5 dager siden.

Kortet har en typisk asus brun farge. MSI kortet jeg hadde før hadde ferrari rødt. Men dette teller bare for de som har vindu og lys ol.

Det morsomste var da jeg startet opp maskine for å så få høre at FAN1 ikke virket. (Den var i drift, men hk fant den ikke). Uhhh?? tenkte jeg. Så sa den litt falske kvinne stemmen at hun fortsetter med å starte opp operativsystemet.

Var det noe Komplett duden glemte å fortelle meg? (tenkte jeg med et :lol: )

Litt hightech spør du meg. ASUS POST Reporter.

Fikk med et program der jeg kan legge inn andre lyder eller stemmer.

(quote det som står på esken)

"During the computer POST (Power on self-test), ASUS POST Reporter provides friendly voice warnings trough an external speaker, clearly explaining system errors for quick and easy optimization. The bundled Winbond Voice Editor software allows users to add customized system voice warnings and multi-language support."

Skal lete etter noen "VART DU SKJEMT NÅÅÅ!!!" komentarer eller noen warcraft orke stemmer. LOL Tenk deg på TG da ikke lite kult da. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...