Gå til innhold

Uke 50mm - dag 6 (13.12.08)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Fall -My New House

post-65389-1229197044_thumb.jpg

1 sec, f/5.6, iso 3200 (800 oppjustert 2 steg i Bibble).

Jeg får vel ikke mange sjansene til å gjøre et bilde til denne låta og faktisk mene det. Dette er mitt "nye" hus. Uten stativ var det et helvete å få til et bilde. Kunne gått for iso 6400, men valgte i stedet å sette kameraet på en bakketopp. Konverterte til s/h basert på blåkanalen, hvor det nesten ikke er noe signal, så for at det skulle bli noe annet enn sort måtte jeg øke eksponeringen 2 steg i Bibble. Det ble fortsatt veldig mørkt, så jeg løftet kurven en god del i tillegg.

The Fall er ekstremt lo-fi. Det er dette bildet også.

Lenke til kommentar

Ble et bilde til av månen, denne gang tatt likke etter måneoppgang. 50mm på Olympus tilsvarer 100mm på 35mm film, så det blir nesten liten tele det. Noe støy i bildet, da det begynte å bli mørkt.

post-19109-1229205643_thumb.jpg

Heldigvis meldte jeg meg på som "trolig pingle" slik at jeg med god samvittighet kunne ta fram 70-300mm og tatt noen skikkelige bilder av månen noe senere.

Bare en dag igjen, og jeg har klart å henge med alle dagene hittil. Skitur i morgen, så da bør det vel bli mulighet for flere bilder.

Endret av ok67
Lenke til kommentar
Ble et bilde til av månen, denne gang tatt likke etter måneoppgang. 50mm på Olympus tilsvarer 100mm på 35mm film, så det blir nesten liten tele det. Noe støy i bildet, da det begynte å bli mørkt.

post-19109-1229205643_thumb.jpg

Heldigvis meldte jeg meg på som "trolig pingle" slik at jeg med god samvittighet kunne ta fram 70-300mm og tatt noen skikkelige bilder av månen noe senere.

Bare en dag igjen, og jeg har klart å henge med alle dagene hittil. Skitur i morgen, så da bør det vel bli mulighet for flere bilder.

Eh, det må være noe av det verste jeg har sett her på en stund :) Dog fremdeles ett bildet, mon tro.

Lenke til kommentar

Grrrmh - er vel egentlig disket, da jeg uploadet gårsdagens bilde en time for sent.. :blush:

Planen for dagens bilde gikk dårlig - den lokale fotosjappa hadde ikke fått inn en demo-modell av 5D2 allikevel - hadde planer om et bilde av en 5D2 med maken 50mm som min, med tittel "I wish..". :)

Så - i stedet ble det bilder i Tivoli en desemberkveld, men det er jo alltid gøy! :)

Konklusjon fra Tivoli-kveld - må trene mer på manuell fokus i dårlig lys, og ta i det minste med en monopod.

post-71211-1229282937_thumb.jpg

ISO 200, f/4.0, 0.6s

Edit: Tweaket litt mer på parametrene i raw-filen og sharpening - likte dette resultatet bedre. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...