Lil-H Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 God kveld Har planer om å smake på sake i nærmeste fremtid, og lurer på hva som anbefales av proffene på forumet. Tok et søk på Vinmonopolet, men fikk frem kun 2 treff. Jeg har google, ja, men er ute etter personlige meninger/erfaringer. Om du kjøper sake fra utlandet, oppgi gjerne hvor du kjøper ifra. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hvis du vil smake sake er eneste fornuftige løsningen å gå på et godt sushi-sted. De som selges på polet er industriprodukter av verste sort og smaker etter min mening våte ullsokker.. Import må eventuelt skje som spesialbestilling på polet, og det er mye styr.. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Wow, svar og greier, det er kult! Desverre var det det jeg var redd for Tror ikke jeg gidder å stresse med import via polet, så hardt trenger jeg da ikke alkohol. Kanskje jeg har flaks og skaffer noe neste gang jeg er sverige. Takk for svar. I tider som dette er det kjedelig at f.eks innvandrerbutikker ikke kan selge alkohol. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 All vin som produseres er industriprodukter. Ikke hør på sånne tåpelige begrunnelser. Jeg fikk en Sake av en bekjent i Japan som var veldig god. Jeg kan desverre ikke japansk, men kan beskrive hvordan flasken ser ut. Den er grønn i sandslipt glass med gullkork. Den har en grønn etikett med et stort japansk tegn i gull på midten. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 All vin som produseres er industriprodukter. Det er jeg ikke helt enig i, men det er en annen diskusjon. Uansett finnes det gode industriprodukter og dårlige industriprodukter, og de to som er tilgjengelig gjennom polet er klare eksempel på det siste. Til trådstarter: Det er ikke allverden som er tilgjengelig i Sverige heller, på Systemet i Strömstad har de en på lager, men flere kan bestilles. Hvordan den de har på lager er, vet jeg dessverre ikke. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Om jeg eventuelt finner noe sake, så skal jeg være på utkikk etter grønn sandslipt flaske med gullkork =) Høres no bra ut! Er nesten bare til å prøve den ene neste gang jeg er innom da vettu =) Har en kompis som bor i Japan, så burde jo spørre han. Takk for svar hvertfall. Er det ikke fryktelig rart det ikke finnes_litt_flere vin-saker enn 2 på polet? Er skammelig lite spør du meg... Lenke til kommentar
dredg Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg er også nysgjerrig på Sakè og har planer om å forsøke det. Noen har smakt Sakè som kan forklare litt hva det smaker? Og er det noen spesielle steder i Oslo å anbefale for en god Sakè? Og hva er prisen for det på restaurant? Må man kjøpe en flaske eller får man det per glass? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå