Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dinosaur hud, hva skyldes dette?

PyrionZ

Anbefalte innlegg

Når jeg er i kalde rom, eller er når det er kaldt ute får jeg noe som ligner dinosaur hud! :thumbdown:

Er sånn at jeg får masse lilla striper og greier på hele armen! Ser nesten ut som blodårer.

Dette er utrolig stygt, og jeg irriterer meg over det. Men hva skyldes det?

Hørt at det er dårlig blodsirkulasjon som er årsaken, men er ikke sikker.

Hva kan jeg eventuet gjøre for å få det bort?

Kan få postet et bilde så fort det er kaldt nok til at det synes: p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sprengte kapillærer ville jeg satt mine penger på. Tror ikke det skal være noe farlig. Men du kan jo trippelsjekke med en lege. Hadde en kamerat som hadde noe helt likt (i alle fall slik jeg husker det) og han fikk beskjed om at det vil gå over med tid.

Men for sikkerhets skyld så er det like greit å stikke innom legen en gang.

Lenke til kommentar

Det går ikke over.

Og det er ikke sprengte kapillærer, tror jeg. Kapillærer er de tynne, tynne blodårene som når de blir synlige ofte kalles "spider veins". De er oftest konsentrert i mindre flekker, og er mørke og svært tydelige.

Du kan se et eksempel på "spider veins" her:

http://www.my-varicose-veins.com/spiderveins.html

Som du kan se, ser det langt mer "dramatisk" ut, og bærer mer preg av skade. "Dinosaurhud" er vel permanent, ikke like markert, og dekker en hel kroppsdel f.eks.

Lenke til kommentar
Bilde!

Det er ikke spider veins eller varicos veins som pricks skriver. (De er i leggene)

Det der, er rett og slett "tynn"- "hvit" hud. Og Ja, de blir tydeligere pga. sammentrekninger i kalde omgivelser. :evil:

Det er derfor nordiske/hvite-kjerringer sole seg for gale livet, rett og slett for å "maske" dette fenomenet. :wee:

Have a nice tan!

Vaio :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...