PyrionZ Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Når jeg er i kalde rom, eller er når det er kaldt ute får jeg noe som ligner dinosaur hud! Er sånn at jeg får masse lilla striper og greier på hele armen! Ser nesten ut som blodårer. Dette er utrolig stygt, og jeg irriterer meg over det. Men hva skyldes det? Hørt at det er dårlig blodsirkulasjon som er årsaken, men er ikke sikker. Hva kan jeg eventuet gjøre for å få det bort? Kan få postet et bilde så fort det er kaldt nok til at det synes: p Lenke til kommentar
simena1 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 prøv å spørre på www.klara-klok.no Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Spør heller her enn der: p Der får man ett svar, som man må forholde seg til, her får man flere alternativer som man kan forholde seg til. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Handler det om det samme som i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1044877 Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Er ikke den typen jeg har, er bare ruter jeg har. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Er ikke den typen jeg har, er bare ruter jeg har. Ville värt kult med et bilde. (Behøver jo ikke være av trådstarters hud!) Lenke til kommentar
ThomasQ Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Du er i slekt med en dinosaur Endret 9. desember 2008 av ThomasQ Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) http://www.gizmopeek.com/images/dinosaur-replica1.jpg Daddy? okok. Ja hadde vert intressant med et bilde. Har faktisk aldri hørt om noe slikt før Endret 9. desember 2008 av KennyMafakka Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Handler det om det samme som i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1044877 Nei, det tror jeg ikke. Den tråden handler jo om hender. Har sett det TS snakker om. Lurer også på hva det er. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hvis jeg skjønner det riktig, ser du antydninger på lårene til jenta til høyre her: (ADVARSEL: Toppløsbilde.) http://img41.imagevenue.com/img.php?image=...5_123_360lo.jpg Du ser liksom litt hvite flekker med mørke streker/områder rundt. Litt vanskelig å se. Det skal være bedre bilder av det et eller annet sted, men Google står meg ikke bi... Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Skal se om jeg har et bilde der det synes på meg! Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 sprengte kapillærer ville jeg satt mine penger på. Tror ikke det skal være noe farlig. Men du kan jo trippelsjekke med en lege. Hadde en kamerat som hadde noe helt likt (i alle fall slik jeg husker det) og han fikk beskjed om at det vil gå over med tid. Men for sikkerhets skyld så er det like greit å stikke innom legen en gang. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Det går ikke over. Og det er ikke sprengte kapillærer, tror jeg. Kapillærer er de tynne, tynne blodårene som når de blir synlige ofte kalles "spider veins". De er oftest konsentrert i mindre flekker, og er mørke og svært tydelige. Du kan se et eksempel på "spider veins" her: http://www.my-varicose-veins.com/spiderveins.html Som du kan se, ser det langt mer "dramatisk" ut, og bærer mer preg av skade. "Dinosaurhud" er vel permanent, ikke like markert, og dekker en hel kroppsdel f.eks. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 sånn har jeg fått i hendene maaaange ganger, går over igjen. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Det går aldri over, gjør det vel? Det kan bli borte i perioder, men kommer alltid tilbake nå og da. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 hvis det er snakk om det jeg tror det er, vanskelig å forklare men ja dinosaurhud bare med rødt og hvitt. jeg vil si det går over imed at mesteparten av tiden er ting normalt. vet jeg har fått det når jeg er nervøs og spent noen ganger. også når man er kald. Lenke til kommentar
123321123321 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Når jeg er kald på lårene blir de litt sånn som på det ene bildet der. Går jo over med en gang jeg blir varm igjen, så er ikke noe problem for meg sånn sett. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Bilde! Det er ikke spider veins eller varicos veins som pricks skriver. (De er i leggene) Det der, er rett og slett "tynn"- "hvit" hud. Og Ja, de blir tydeligere pga. sammentrekninger i kalde omgivelser. Det er derfor nordiske/hvite-kjerringer sole seg for gale livet, rett og slett for å "maske" dette fenomenet. Have a nice tan! Vaio Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 du er blekfisk som oss andre! haha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå