Ni kon Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hei alle sammen Etter å ha reist mye i høst og besøkt en rekke hoteller sitter jeg igjen med spørsmålet: Hva skal til for at et hotell får 3 stjerner fremfor 2, eller 5 eller 6? Grunnen er at jeg kom akkurat fra en luksusferie i Amsterdam, hvor alt var lagt opp på forhånd. Dog følte jeg at hotellet jeg var på, rett og slett ikke svarte til de 5 stjerner de hadde. Hadde et besøk på et hotell i Reykavik for 1 mnd siden med kun 4 stjerner, men det syns jeg var langt bedre.. Det må jo være en en internasjonal standard på stjernene? Noen som vet? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Stjernene blir brukt for å gi gjestene en forventning om servicenivå og pris, men enkelte steder viser det seg at det stort sett kun er prisen som er femstjernes. I noen land har de visse krav, slik som toalett og dusj på rommene, bemannet resepsjon, tv eller lignende som styrer stjernestatus, men selv om disse kravene blir møtt så kan kvaliteten være svært forskjellig. Det sikreste er å lese anmeldelser av hotellene du skal til for å se om de holder mål, for eksempel hos tripadvisor.com. http://en.wikipedia.org/wiki/Star_(classification) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå