cxzzxc Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Er det noen som vet kass innstillinger eg skal ha på AGP`en for at sjermkortet mitt skal yte best ? Eg har disse valga på mitt HK (har max 4X på AGP mode): AGP mode 4X AGP Comp. Driving auto AGP Aperture Size 128 MB AGP Master 1 W/S Write Disable AGP Master 1 W/S Read Disable AGP Read Synchronization Disable Er dette det beste valga eller ikkje? Lenke til kommentar
cxzzxc Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 Er det ingen som vet ? Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 agp fastwrite [disabled] Lenke til kommentar
cxzzxc Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Ka du meiner ? skal eg sette AGP fastwrite på diabel ? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Det burde stå slik for max ytelse for et Radeonkort: AGP mode 4X AGP Comp. Driving auto AGP Aperture Size 128 MB/64MB: Avhenger helt av hvor mye sysRAM du har på maskina, har du 256MB eller mindre anbefaler jeg å sette debbe til 64MB. Dette er hvor mye RAM som skal reserveres for textures o.l hvis ikke skjermkortet kan holde dette selv i onboard RAM. Trur ikke dette blir noe problem da Radeon9500 Pro har 128MB RAM. AGP Master 1 W/S Write/Read: Denne burde du eksperimentere med. Noen hovedkort bruker 2 "Wait states" før data skrives, andre ingen wait states. Enabler du denne kan du enten senke "ventetiden" når data skal skrives eller leses fra 2 -> 1 "klokkesyklus" eller du kan faktisk forlenge den fra 0 -> 1. Dette avhenger helt av chippsettet ditt. AGP Read Synchronization : Denne skal jeg ikke svare sikkert på, siden jeg ikke har hørt om denne før... Og til han som anbefalte å disable FastWrites: Det er feil. FastWrites er støttet av Radeonkortene (I driveren). Så denne burde du enable. Lenke til kommentar
cxzzxc Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Takk for svarene Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Så du får ikke noe ytelses økning med å disable fastwrites? Jeg skriver bare det jeg har fått inn med te-skje , men jeg unskylder meg! Snakket om noe jeg ikke har mye erfaring med. sry! Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 i noen spill er det bedre framrate med fastwrite "diable"...som f.eks battlefield.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå