Gå til innhold

BIOS innstillinger for ATi 9500 Pro

cxzzxc

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet kass innstillinger eg skal ha på AGP`en for at sjermkortet mitt skal yte best ?

Eg har disse valga på mitt HK (har max 4X på AGP mode):

AGP mode 4X

AGP Comp. Driving auto

AGP Aperture Size 128 MB

AGP Master 1 W/S Write Disable

AGP Master 1 W/S Read Disable

AGP Read Synchronization Disable

Er dette det beste valga eller ikkje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde stå slik for max ytelse for et Radeonkort:

AGP mode 4X

AGP Comp. Driving auto

AGP Aperture Size 128 MB/64MB: Avhenger helt av hvor mye sysRAM du har på maskina, har du 256MB eller mindre anbefaler jeg å sette debbe til 64MB. Dette er hvor mye RAM som skal reserveres for textures o.l hvis ikke skjermkortet kan holde dette selv i onboard RAM. Trur ikke dette blir noe problem da Radeon9500 Pro har 128MB RAM.

AGP Master 1 W/S Write/Read: Denne burde du eksperimentere med. Noen hovedkort bruker 2 "Wait states" før data skrives, andre ingen wait states. Enabler du denne kan du enten senke "ventetiden" når data skal skrives eller leses fra 2 -> 1 "klokkesyklus" eller du kan faktisk forlenge den fra 0 -> 1. Dette avhenger helt av chippsettet ditt.

AGP Read Synchronization : Denne skal jeg ikke svare sikkert på, siden jeg ikke har hørt om denne før...

Og til han som anbefalte å disable FastWrites: Det er feil. FastWrites er støttet av Radeonkortene (I driveren). Så denne burde du enable.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...