Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen henger seg - tror det er lyd-driver

Anbefalte innlegg

Hei

OPPDATERING I POST LENGER NEDE

Jeg har en ca. 2 år gammel pc (Maskinvare står nederst), som jeg har problemer med. For ca et halvt år siden, begynte pc-en å henge seg uten noe forvarsel. Alle programmene stoppet opp, og musen beveget seg ikke. Etter ca. 2-5 min "låste den seg opp igjen", og funket helt fint. Jeg formaterte pc-en, og problemet løste seg.

Nå har jeg det samme problemet igjen. Jeg har formatert pc-en, men den henger seg fortsatt. Jeg har en mistanke om at det kan være RAM-en som ikke fungerer helt (statisk elektirisitet elns.).

Er det noen som har noen inspill på hva jeg bør gjøre??

Eventuelt hvis jeg må bytte ram, vil disse eller disse fungere bra??

Maskinvare:

Asus P5N32-E SLI

Geil 800Mhz 2GB

Core 2 Duo 6600

GeForce 8800 GTS 640mb

Takker for alle svar :)

Endret av vinzenT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg kjørte memtest i 18 timer uten feil. Har drevet å feilsøket litt. Jeg kom fram til at det kanskje kunne være lyd-driveren (Creative X-FI Extreme Gamer). Jeg avinnstallerte alt som hadde creative i seg. Dette funket faktisk, pc-en har ikke hengt seg etter dette.

Problemet nå er jo at jeg ikke har lyd. Jeg har prøvd å innstallere driveren på nytt, men får opp feilmeldinger. Er formatering det eneste jeg kan gjøre for å få lyd igjen?

En annen ting er at sist gang jeg formatterte lastet jeg ned den siste versjonen av lyd-driveren. Det var da dette begynte å skje. Skal jeg bare installere driveren som jeg fikk med kortet??

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...