Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen bakgrunnslys i skjerm... hjelp..

Anbefalte innlegg

Hallo!

Her om dagen så slokna plutselig skjermen.. Bakgrunnslyset forsvant plutselig, og nå må jeg koble til ekstern skjerm for å bruke maskina.. Noen som har noe erfarig med detta?

Fargene er det, men bakgrunnslyset ble borte.. :hmm:

Bærbar pc forresten... En Compaq F715E0.

Endret av Backii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kanskje skjermkortet sa farvel?

Får vell ikke tak i skjermkort til bærbar? Må sende den til Compaq/HP da?

Men jeg ser fargene i skjermen om jeg lyser med lykt på skjermen.. Da ser jeg hva som skjer på skjermen.. men bagrunnslyset er borte..

Lenke til kommentar
Tror du skjermkortet har tatt kvelden når det funker med ekstern skjerm... jaja.

Mest sannsynlig så har backlighten eller inverteren gått.

Hvordan får jeg fiksa det?

SKifte skjerm og inverter. Man kan skifte backlight uten å skifte skjerm, men det er visst en del jobb.

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti det her et par ganger på dell.

Det har vært snakk om dårlig kontakt i kontakten imellom skjerm og pc (lokk og base unit). Kan være verdt et forsøk og skru opp og løsne kabel og sette den på plass igjen.

Vet ikke hvordan HP pcene er satt sammen, men er vel muligheter for å finne en guide for sånt på nett.

Greit å sjekke kabelen i begge ender.

Lenke til kommentar
Jeg har vært borti det her et par ganger på dell.

Det har vært snakk om dårlig kontakt i kontakten imellom skjerm og pc (lokk og base unit). Kan være verdt et forsøk og skru opp og løsne kabel og sette den på plass igjen.

Vet ikke hvordan HP pcene er satt sammen, men er vel muligheter for å finne en guide for sånt på nett.

Greit å sjekke kabelen i begge ender.

Får prøve det da. :)

Vanligvis er det vel inverteren som har tatt kvelden når dette skjer.. De går å få kjøpt løst, og koster ikke all verden. Noe jobb å bytte riktignok.

Feks: http://www.excelcomputerinc.com/html/detai...tegory=inverter

Edit: Men som lain sier, kan det også bare være dårlig kontakt. Har vært bort det også, på en HP maskin.

700,- for en sånn liten jævel? :O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...