BeFs Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Har en 90'mod HiAce ... Denne bilen trenger ikke noe strøm når den først er startet om jeg hadde hatt mekanisk dieselpumpe. 95'mod Mazda 626 til mamma har også wire. Når det er ekstra (ekstra) kaldt ute, så kan speedoen gå helt til maks om man bare endrer turtallet 500-1000 rpm. Tenker ikke på at det mekaniske blir motortemperatur, men friksjon vil oppstå og dermed varme. Hvis tannhjul er dypfryst vil dem etter en tid i bevegelse bli varmere. En fjær f.eks. vil være mye mer bevegelig og strekke seg lettere etter litt oppvarming. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 De fleste litt eldre biler måler fart på gearkasse/bakdiff, ikke på hjulet, da vil ikke farten bli endret med temperatur, men ved f.eks dekkskifte/slitasje.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Så kulde kan ikke finne på å i det hele tatt ha noen som helst innvirkning på speedometeret? Selvfølgelig blir ikke farten endret ved temperatur, farten endrer seg når jeg får dyttet mer diesel ned i motoren. Dette er jo ikke en dampkjel heller Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Farten øker ikke med temperaturforskjeller nei.. Den farten speedometeret viser vil være den samme om du akkurat har startet opp kald motor eller har kjørt mange timer, eller om det er nordpolen/sahara du kjører på/i.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Nå snakket jeg ikke om farten, men hva speedoen viser. Men hvis speedo viser det samme uansett, hvordan forklarer du dette?: 95'mod Mazda 626 til mamma har også wire. Når det er ekstra (ekstra) kaldt ute, så kan speedoen gå helt til maks om man bare endrer turtallet 500-1000 rpm. At jeg akselererte fra 60km/t til 240kmt/ på rundt et sekund? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Full hjulspinn på siste giret og godvilje fra nåla? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå