Geek_Master Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) ......... Endret 11. april 2012 av Geek_Master Lenke til kommentar
plusminus Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hvis du kan det du snakker om, hvis du kan forklare det med enkle ord - og også gå nærmere inn på enkelte områder innenfor et gitt felt, så vil jeg si du er god. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Hva slags dataekspert er du ute etter? - en driftperson som holder på med - pc'er - servere - serverprogramvare - hardware [*]- en programmerer - en database ekspert - en spillprogrammerer - en applikasjonsprogrammerer Det finnes så mange ting man kan være god i, det viktigste er jo at man har god forståelse for området man jobber innen for. Kunne forklare på en god og ryddig måte hva man holder på med. For meg er det viktigste å kunne ha god forståelse for nye ting, jobbe intuiativt, ha god kjennskap til forskjellige teknologier. Endret 7. desember 2008 av BennyXNO Lenke til kommentar
Geek_Master Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) ......... Endret 11. april 2012 av Geek_Master Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Verktøyene er alfa og omega innen programmering. Det nytter jo ikke å bare bruke utviklingsverktøy som Visual Studio, det finnes så utrolig mange verktøy som kan hjelpe i utviklingsprosessen slik at man bruker minst mulig tid på å finne opp hjulet på nytt. Lenke til kommentar
Geek_Master Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) ........ Endret 11. april 2012 av Geek_Master Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Det jeg ville sagt er den viktigste egenskapen til en utvikler, er å kunne tilegne seg ny kunnskap fort. Teknologien forandrer seg jæ-ve-lig fort. Det som er "in" i dag, er steinalder i morgen, så derfor er det viktig å være fleksibel og kunne tilegne seg kunnskap raskt. Darwin sa jo noen kloke ord om at det er den som klarer å tilpasse seg som overlever -- ikke nødvendigvis den raskeste og sterkeste, og det gjelder også her. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Vel her er en liste jeg har lært meg (mulig jeg har glemt noen punkter) for ingenører/teknikere, men det funker vel for de fleste yrker. God til å samarbeide med andre. Forstå og gjøre seg forstålig ovenfor andre. (snakke med fagfolk og ikke-fagfolk og faget) Evnen til å selge sin ide... f. eks. Overbevise andre om hvorfor man burde bruke php når vi kan bruke c++? Evnen til å tilegne seg kunnskap f. eks. (C++ hva er det... hvor kan jeg lære mer om det) Være nogelunde oppdatert innenfor sitt felt (mulig litt utenfor også) og gjerne følge med på hva som skjer innen sitt felt (mulig litt utenfor også). Lenke til kommentar
aspic Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 "Evna til å selje sin eigen idè"? Altså, du skal vere god innan IT, ikkje marknadsføring Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 En flink IT arbeider generelt må kunne hjelpe jordnære forl med merkelige forklaringer, løse det meste av problemer og klare å løse det på en så brukervennelig måte at det ikke er et problem lengre. Man bør også klare å utføre punktlige vedlikehold på system(ene) og være rask på pletten om det er noe. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Det staalez sier er jeg veldig enig i. Vi vil nok alle her se at verktøyene vi bruker til daglig ikke lenger er tilstrekkelig til jobben vi ønsker at de skal gjøre, eller de ikke lenger vil gjøre jobben på en tilfredsstillende måte. Ting blir fort umoderne i denne bransjen, og det er viktig å holde følge med hva som skjer. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 "Evna til å selje sin eigen idè"? Altså, du skal vere god innan IT, ikkje marknadsføring Vel du må kunne markedsføre sin idè for å være en del av en gruppe. Hvordan skal du få andre til å vurdere din idè når du ikke markedsfører den. Vi snakker ikke om annonserer for den, men argumentere, diskutere og vise til fordeler. f. eks. Serveren trenger mer ram. Du skal overbevise sjefen om at det er nødvendig. Du: Hei bob, serveren trenger mer ram. Bob(boss) : hvorfor mener du det? Du: øøææææ...... jeg jobbar jo ikke med marknadsføring heller da. Lenke til kommentar
Geek_Master Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) ....... Endret 11. april 2012 av Geek_Master Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) må si at politiske egenskaper også kan være veldig viktig. er ikke bare å sende mail til sjefen og spørre om 20 mill til ett nytt prosjekt man har gående, hjelper ikke bare selge tanken sin heller. ofte må man overbevise flere riktige personer for å få sin idè gjennomført. dette gjelder forresten når sjefen sier at "slik SKAL det være", men at det ikke funker i praksis, gjelder å trekke i riktige snorer og få det slik det bør være da. Endret 10. desember 2008 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå