MADsen Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Jeg er på jakt etter en bærbar pc som skal brukes hovedsaklig til surfing og musikkavspilling. Jeg liker (som de fleste andre teknofile) å ha mye drit (som jeg egentlig aldri bruker) liggende. For det meste filmer og musikk.. Kravene jeg stiller er følgende: 1. HDMI utgang (har flatskjerm i stuen, så kunne vært greit å kunne koblet pcen med filmer til den) 2. helst over 300gb lagringsplass 3. den må kunne være arbeidsvillig- og ikke ha problemer med å henge, og låse seg under enkle arbeidsoppgaver som når jeg legger inn over feks 300sanger i wmp samtidig. (mulig jeg er for godt vant med overfylt 5400rpm disk på min 6år gamle stasjonere.. 4. trådløst nett. ingen skjermkortkrav, annet at den har hdmi utgang. relativt god batteritid er å foretrekke. vekt, størrelse og skjermstørrelse spiller liten rolle. Det blir ikke noe handel før om 2-3uker, så ukens tilbud rundtomkring vil desverre bare være misvisende for meg i denne omgang. Prisantydning 6-7000kr. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 acer 5930g gjerne modellen med blu ray spiller Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 ser super ut den! hdmi er det uansett om jeg velger blueray og 1gb ekstra ram eller ikke? hvor stor forsjell vil jeg merke med den ekstra rammen? ser det sto nevnt noe om at vista ikke får utnyttet 4gb? :S Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 begge modellene har hdmi ut... jeg har 3gb modellen med intel P7350 cpu og den kicks ass 4gb kan man ikke utnytte med mindre man har 64bit windows men her kan den siste GB med ram brukes på skjermkortet istedenfor.. Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=381264 er denne noe tess? tenker at vekten/størrelse bør kanskje være lavest mulig. kan jo være litt greit å ha liten pc på studiene til høsten.. dessuten har jeg 46" som jeg tenkte å bruke hjemme. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 tja... den er jo en god del svakere på cpu... batteri og grafikk er også svakere kontra 5930g... min klarer fint 4timer med arbeid Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 https://prisguiden.no/product.php?product_id=101578 Hvordan vil denne prestere i forhold? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 mye dårligere... MYE svakere cpu ingen ekstra grafikk med dedikert minne (og til og med den gamle typen) dårligere trådløs nett Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 og denne? http://www.elprice.no/julegavetips/til-dat...r-pc-lxaqb0x636 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 -svakere og eldre cpu -god del dårligere grafikk -mangler 802.11n nettverk -svakere batteri + for blu-ray Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 -svakere og eldre cpu-god del dårligere grafikk -mangler 802.11n nettverk -svakere batteri + for blu-ray Bør jeg heller kjøpe denne? https://prisguiden.no/product.php?product_id=100570 Ta med i betraktningen at modellen på elprice er med bluerayspiller. Det er noe jeg skal ha uansett- og ser på det som en fordel at jeg kan benytte pcn. Jeg står forran en del "investeringer" som jeg vil ha på plass før høsten- da jeg kommer til å få langt dårligere råd. Derfor er produkt hvor jeg får mest pr krone- et vesentlig moment. 1500spart- er også 1500 tjent? Og siden jeg kan benytte BD på pcen, sparer jeg jo ytterligere 2000- fordi jeg kan utsette kjøp av BD spiller. Eller mener du tankegangen min er feil? Bør jeg heller legge 1500 ekstra, og kjøpe 5930? og ta mer kostnaden ved å ha BD i den? Ifl prisguiden er den pr prestanda på bordet (BD, 320gb, 3gb ram, trådløstnettverk) 1000kr billigere enn nærmeste konkurrent. Ta med i betraktningen at jeg ikke spiller- og driver kun med enkel bildebehandling, word, og internett.. Begge pcene har vel 6cellers batteri? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 altså om du virkelig ikke skal spille så kan du ta 5920g men om du skal spille tar du 5930g.... men siden du har mer interesse av blu-ray og vanlige nettsurfinga så skal 5920g dekke dine behov Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå