Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kronisk rødming, rødme-operasjon. Andre som har problemet?

Gjest Baff

Anbefalte innlegg

Yeah, jeg er en gutt på 17 år nå som lider av kronisk rødming.

Dette er jeg utrolig lei av for det stopper meg når det gjelder alt. Ødelegger meg totalt.

Begynte så vidt på ungdomsskolen, men har tatt av nå i det siste.. Når jeg møter på nye mennesker for eksempel så vet jeg før jeg har hilst på dem at jeg kommer til å begynne å rødme. Når jeg spiller gitar med kompiser så begynner jeg å rødme, når jeg har fremføring på skolen så begynner jeg å rødme, når jeg kommer i ukomfortable situasjoner med venner begynner jeg å rødme.

Så kort å greit dette ødelegger hele livet mitt fordi jeg unngår så og si alt. Jeg unngår å møte nye mennesker, jeg unngår å dele musikken min med andre, jeg unngår fremføringer som går utover karakterene, jeg unngår situasjoner som jeg er redd for jeg skal rødme. Så jeg rødmer egentlig av alt.

Men, det som er det rare at plutselig så er dette ikke noe problem. 1/10 fremføringer kan gå glatt uten at jeg rødmer. En annen ting som jeg synest er veldig rart er at om jeg kliner med en jente så rødmer jeg ikke, til og med i edru tilstand og det er jo en ting som jeg egentlig burde rødme over, hehe.

Men jeg tror hele pakka ligger i selvtilliten min og hvor sikker og tilfreds jeg er med meg selv.

Egentlig så er jeg ikke av den sjenerte typen heller, jeg kan vær veldig utadvendt av meg av og til, og av og til kan jeg være veldig sjenert, men sjenansen kommer KUN over frykten for å rødme, dette er jeg sikker på.

Men som sagt, dette er et hverdagsproblem for meg og jeg vurderer sterkt å reise til trondheim/oslo eller whatever for å ta en operasjon. Så går det ann å forhåndsbestille slik jeg kan reise med en gang jeg er 18? Hvor mye koster dette? Noen som har erfaring rundt dette emne?

Takker for all hjelp jeg får.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_red_*

sliter med rødming selv. plutselig kan jeg bare bli helt rød hvorsomhelst. jeg er en nå snart 24 år gammel og er ikke like usikker på meg selv som før, men det er fortsatt der. mitt tips som funker for meg er bare å ikke tenke på det i det hele tatt så glemmer du det tilslutt. men det er kjedelige greier

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...