Gå til innhold

Bygge ny gaming pc, maks rundt 10k,trenger tips


Anbefalte innlegg

Hmm, ja mye valg her gitt. Veldig usikker på hva jeg skal velge. Kunne selvfølgelig ventet til AMD kommer ut med sine nye prosessorer, men så er jo spørsmålet når kommer de, og kommer de når de skal? :p.

 

Gidder ikke vente i mange mnd på en cpu som aldri kommer.

 

Når det gjelder Intel, så tror jeg nok at jeg hadde valgt Core i7, mest pga det er en ny plattform og ny arkitektur. Blir bedre å oppgradere senere dersom det skulle være ønskelig.

 

Når det gjelder vannkjøling, er det noen som vet om det er en sokkel til i7 ute nå? Så litt etter det, men fant bare adaptere. Burde kanskje spørre på vannkjølingsforumet i stedet ;)

 

Så var det prisen jeg hadde satt. Den er ikke absolutt, men hadde vært greit å ikke blakke meg hehe. Kan heller sløyfe litt minne dersom det går an, evt droppe raid og gå for en disk.

Endret av HighTower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

i7 uten flaskehalser til 10k(+/- noen få 1000) kan stå hardt i. Husk bare cpu og hovedkort koster nærmere 5k samt du må ha knalldyre ddr3 brikker i tilegg. og da sitter du ikke igjen med mye til kabinett, psu, gpu, hdd !

 

Hva med AMD Phenom 9850 eller 9950, er absolutt ikke galne CPUer det heller som desverre er litt glemt per dags dato! Les her!

 

 

Edit: La til link!

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...