RasmusKRiis Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Hva synes dere? Hvilken er best? Endret 8. desember 2008 av RasmusKRiis Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Dette likte jeg! Jeg ser du tok rådet til en av dem som skrev på det anrdre bildet ditt, og fikk vekk mot-lyset, og gjorde at sporene førte til noe. Veldig bra! Litt kornete helt nederst i tåka, men eller veldig bra! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Dette likte jeg veldig godt. Skikkelig kald vinterstemning. Nesten litt snodig hvordan bildet går fra å være så å si monokromatisk i bunnen for så å bli et fargebilde over tåka. Fungerte fint med mye himmel rent komposisjonsmessig. Sporet inn fra nedre høyre hjørne gir fin dybde også. Kanskje noe uheldig med kondensstripa. Men alt i alt svært bra i mine øyne. Endret 7. desember 2008 av k.n.b Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Kondensstripa er vel en ganske enkel klonejobb hvis man vil ha den bort. Jeg synes sporene er det som virkelig gjør bildet; en fin halv-diagonal som leder oss innover. Litt rødfarge på huset så har du årets julekort Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) må bare spøre... Hva er egentlig kondensstripa? Er det den sorte flekken? Endret 7. desember 2008 av RasmusKRiis Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Den hvite flystripa midt i bildet. Vanndamp i atmosfæren kondenserer rundt jet'en fra flyet. Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Fantastisk! Sammenlignet med det andre bildet med motlyset jeg kommenterte, så ville jeg aldri tro det var samme fotograf. Alt stemmer, mystikken, fargene... Jeg får en herlig grøsserstemning når jeg ser fotsporene forsvinne inn i tåka. Kondensstripa som er nevnt plager meg ikke. Tvert om, så gir det heller litt mer action. Litt inspirert av å nettopp ha sett film kanskje, men begynte å tenke på jagerfly som jakter på et monster eller noe. Et bilde som virkelig får fantasien i sving om man har noen. Bare en bitteliten ting, som kanskje ikke stemmer heller, men heller bildet litt mot venstre? Det er mulig det bare er den naturlige helningen i bakken som lurer meg, men jeg innbiller meg huset står litt skjevt også. Jeg blir fryktelig nysgjerrig på hva som er inni tåka! Et av de bedre bildene på BK på lang tid i mine øyne. Godt jobba! Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Fantastisk! Sammenlignet med det andre bildet med motlyset jeg kommenterte, så ville jeg aldri tro det var samme fotograf. Alt stemmer, mystikken, fargene... Jeg får en herlig grøsserstemning når jeg ser fotsporene forsvinne inn i tåka. Kondensstripa som er nevnt plager meg ikke. Tvert om, så gir det heller litt mer action. Litt inspirert av å nettopp ha sett film kanskje, men begynte å tenke på jagerfly som jakter på et monster eller noe. Et bilde som virkelig får fantasien i sving om man har noen. Bare en bitteliten ting, som kanskje ikke stemmer heller, men heller bildet litt mot venstre? Det er mulig det bare er den naturlige helningen i bakken som lurer meg, men jeg innbiller meg huset står litt skjevt også. Jeg blir fryktelig nysgjerrig på hva som er inni tåka! Et av de bedre bildene på BK på lang tid i mine øyne. Godt jobba! Tusen takk, var ute og tok bildet idag faktisk Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Vel, igjen, godt jobba. Du har helt klart plukket opp anbefalinger og hevet nivået ditt betraktelig. Fortsetter det sånn hvor hver anbefaling så vet jeg ikke hvor det stopper. Lenke til kommentar
Andre_Brenni Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Ble fint Kanskje jeg skal legge inn noe av bildene mine også etter at de er ferdig redigert? Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Prøvde å fjerne støyen. Ble det bedre? Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Det var en fin farge på himmelen, men er ikke den egentlig blå?? For meg ble det litt vel mye gulfarge i bildet og dette tar bort mye av oppmerksomheten min fra sporene i snøen som fører pent inn i bildet. Jeg ville vurdert å croppet bort en god del av himmelen så kanskje mer av oppmerksomheten blir trekt mot sporene og hytta. Og som noen sa tidligere kunne den meget pent vært rød. Bra jobbet. Lenke til kommentar
Andre_Brenni Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Hei Rasmus, jeg legger ut et av de bildene jeg tok den dagen også.. Ble ikke like bra men.... sikkert mye jeg kan gjøre med det. (Noen utrolig irriterende flekker på bildet mitt... må jeg sende kamerater på rensing?) (Tok tilbake bildet, jeg kan lage en egen tråd senere..) Endret 9. desember 2008 av Andre_Brenni Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Hei Rasmus, jeg legger ut et av de bildene jeg tok den dagen også..Ble ikke like bra men.... sikkert mye jeg kan gjøre med det. (Noen utrolig irriterende flekker på bildet mitt... må jeg sende kamerater på rensing?) Burde kanskje det ja, var jo ikke noe dårlig bildet ditt da, opprett egen tråd for bildet ditt da Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Det er alltid dårlig kotyme å poste egne bilder i andres BK tråder ... Jeg synes du har fått til et bra bilde her, og det første utsnittet er best; den høye himmelen bidrar til å forsterke det kalde været. Det gorde ikke noe å bli kvitt kondensstripa heller; selv om den ikke plager meg. Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Prøvde å fjerne støyen. Ble det bedre? Verre ble det ikke i alle fall. Litt smak og behag. Men på den nye versjonen synes jeg du tok vekk alt for mye himmel, mulig en mellomting hadde fungert. Lenke til kommentar
radio_y1 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Dette var fantastisk fine bilder. Jeg kan også se for meg dette bilde på et julekort. Helt klart at trådposter er en god fotograf. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 haaper ikke noen slakter meg naa, men for meg saa er dette bare helt ok landksaps bilder!! For min del ble det for mye himmel og den er litt for gul som chris sier Jeg tror jeg hadde likt bilde mye bedre hvis det hadde vaart annen komposisjon, hvor kun en tredel hadde vaart himmel Av de to bildene du la ut saa likte jeg den bredeste versjonen best i hvert fall Men uanseett, det er et bra bilde, men jeg tror det hadde vaart mulig aa faatt det enda bedre ut ifra motivet, det som er poenget mitt Mvh Daniel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå