Gå til innhold

22/24" Widescreen LCD-skjerm, programmering, tekstbehandling, film, spill, maks 3000

Snorre

Anbefalte innlegg

Hei,

Vet at det finnes en del emner om dette her allerede. Men ingen har vel egentlig gjort meg noe klokere. Så drister meg utpå og oppretter et nytt emne. For å komme til saken. Er på utkikk etter en 22 eller 24" LCD-skjerm som skal brukes mest til film, programmering, tekstbehandling, film og spill. Altså litt av alt. Kommer sannsynligvis ikke til å gjøre noe særlig til design og bilderedigering på den, så det er ikke viktig. Det vikigste er at den ikke sliter for mye med ghosting/etterslep og forsinkelse på overføringen av bildet (delay).

Jeg har i utgangspunktet et budsjett på maks 3000 (og da må frakt være medregnet), så mer enn det er uaktuelt. Om jeg får det noe billigere (2500 + frakt) er ikke det noen uting. Jeg vil helst ha en 24" med 1920*1200, men om jeg får en 22" med 1680*1050 som er mye bedre skal nok det gå ann det også. Er bare å anbefale begge deler. Siden denne kommer til å bli brukt til alt fra programmering til tekstbehandling (er student må vite) så er det en fordel at teksten blir klar og tydelig (godt leselig med andre ord). Den skal kobles til en bærbar. Har ingen merkepreferanser, men er en fordel om skjermen er svart og/eller hvit. Grå er fælt så det vil jeg helst unngå.

Takk for alle forslag, Snorre :)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...