Gaarulf Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hellu. Kjøpte GTA4 på steam. Etter en helg med alt mellom 2-400kb/s fikk jeg endelig bruke en halvtime på alle mulige fixer og registreringer. Tiden kom etterhvert til at jeg skulle starte spillet, men det som sjokkerte meg var menyen lagget horibelt. Det så ut som om musepekeren hadde 4fps, og ting var generelt veldig uresponsivt. Er det bare å prøve på ny, og håpe på det beste. Vente på patch, eller finnes det en magisk løsning? Hadde ikke problemer med at jeg måtte logge ut av Rockstar Social Club. Kjører generelt nye spill helt greit (xfx geforce 8800, 3.2 ghz prosessor av en eller anna type. Duo - kan sikkert finne mer spesifikke specs om ønsket) Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Slenger meg på her eg og. Har akkurat det same problemet. Med meg er eigentleg ikkje menyane problemet, men i spelet hakkar det som berre det. Mine speccs: 8800gt, 2,2GHz C2D og 4GB RAM Ein kamerat av meg har berre litt betre speccs spelar det med mykje betre fps enn det som eigentleg han skal, samanlikna med meg.. Er det bugs, eller er det meininga at det skal vere så dårleg? Zulboom Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Uff, kjipt at andre har problemer. Kjører crysis på full, så det skal ikke være dårlige specs (full = high på alt, ikke very high) Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Kan vel leggje til at eg og kjøpte GTA IV over Steam. Kanskje det berre er Steam-versjonen problemet gjeld? Nokon som har kjøpt det på den vanlege eller fått tak i det på "andre måtar" som kan svare på om dei har same problema? Zulboom Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 kjøpte også over steam, sliter litt med FPS, at den plutselig klikker og holder seg veldig lavt 15-20; Og vanligvis er den på 25-30.. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Menyen lagger ikke, kjører 40-60- fps, helt greit. Bare reboota 2 ganger. Men den jævla windows live games er vanskelig å registrere, fordi jeg har tydeligvis live konto, men når jeg skriver den inn hos Rockstar så får jeg beskjed om at jeg må lage. Og når jeg lager så får jeg beskjed at jeg ikke kan bruke Games for Windows live sammen med Xbox live konto :S Har ikke xbox en gang. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Er rett og slett skammelig hvor mye feil det er med PC-utgaven av IV, jeg angrer faktisk på at jeg kjøpte den, tenkte: "Nei esj, IV til PS3 er noe av det beste jeg har spilt. Det MÅ da være bra på PC også" ... Akk. Alt fra elendig flyt på grunn av perverse systemkrav (som er følge av en dårlig portering), det idiotiske Live-systemet, tonnevis med multiplayer-feil, ELENDIGE kontrollene og rare shaderfeil er noe jeg irriterer meg over. Når jeg kjøper et spill til PC, da forventer jeg akkurat det - ikke en ******** port utgave som stinker Xbox lang vei. Og som ikke det var nok, installerte ********** SecuROM på PC-en min, til tross for at jeg kjøpte det på Steam. Er så forbannet på Rockstar at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg Lenke til kommentar
Avean Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 De spesifikasjonene dere nevner blir for lave for spillet her, dere glemmer hvor svært dette er og alt foregår uten loading. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 De spesifikasjonene dere nevner blir for lave for spillet her, dere glemmer hvor svært dette er og alt foregår uten loading. For lave? Nei, fungerer fint her, ser nok ut til at spillet bare er helt elendig portet eller hva enn det heter. 8600M GT 512MB, 2.0ghz c2d. Kan kjøre spillet greit bare jeg får skrudd ned setting, kjører Crysis fint på low/medium. Så det er nok spillet som er nokså ødelagt. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Bruttern kjøpte en Pc til litt over 20k for ett halvår siden, og han kjører med 10 fps. Tror ikke at det er dårlige systemkrav da. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Når jeg har skrudd alt på minimum får jeg rundt 11 FPS i benchmarken med 8800GT, A64 X2 4800+, 2 GB RAM og 64-bit Vista. Dette er også Steam-versjonen av spillet. Jeg håper inderlig de finner ut hvorfor spillet går så dårlig. Jeg nekter å kjøpe med PC til 15000,- bare for å få til å kjøre GTA4 høvelig på minimum. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Helt galskap dette her.. Selv min pc til 10k som jeg kjøpte i år takler ikke GTA på medium uten og lagge mer en det gjør på 360 versjonen, sørgeligt Mens jeg kan spille Crysis på high og laveste fps jeg har opplevd der er vel 20 i 1 sekund og maks fps hadde jeg faktisk 113 i mangen av inneområdene Litt vel ustabil engine ja haha Endret 8. desember 2008 av Toman85 Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 De spesifikasjonene dere nevner blir for lave for spillet her, dere glemmer hvor svært dette er og alt foregår uten loading. For lave? Nei, fungerer fint her, ser nok ut til at spillet bare er helt elendig portet eller hva enn det heter. 8600M GT 512MB, 2.0ghz c2d. Kan kjøre spillet greit bare jeg får skrudd ned setting, kjører Crysis fint på low/medium. Så det er nok spillet som er nokså ødelagt. Einig med deg med at det hvertfall ikkje er speccsa på PC'ane våre som er for dårlege. Får håpe det snart kjem ein oppdatering på Steam snart som fiksar problema, ellers går eg snart amok. Uff uff.. Men: godt å sjå at eg ikkje er åleine om å ha problem Zulboom Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Kan slenge inn mine specs: 9800GTX 512Mb (overklokket til "+") E6600 3.0Ghz 8Gb RAM Får 30 fps på benchmarken med render på "Very high", textures på Medium og 1/4 effekter (shadow, car density etc). I selve spillet er selvsagt fps-en en del lavere, og en lei tendens til mye "dropps". Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 StatisticsAverage FPS: 48.69 Duration: 37.15 sec CPU Usage: 75% System memory usage: 75% Video memory usage: 96% Graphics Settings Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz) Texture Quality: High Render Quality: Highest View Distance: 32 Detail Distance: 70 Hardware Microsoft® Windows Vista" Home Premium Service Pack 1 Video Adapter: NVIDIA GeForce GTX 260 Video Driver version: 180.84 Audio Adapter: Høyttalere (Creative SB X-Fi) Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz File ID: benchmark.cli ' Cpu er klokket til 3.2Ghz, resten stock Litt lavere fps i spillet ja. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Mye ram er det på det kortet der? Tipper det er pga ram at jeg ikke for sette textures på high. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Mye ram er det på det kortet der? Tipper det er pga ram at jeg ikke for sette textures på high. 896MB Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Når jeg har skrudd alt på minimum får jeg rundt 11 FPS i benchmarken med 8800GT, A64 X2 4800+, 2 GB RAM og 64-bit Vista. Hva slags oppløsning bruker du? Jeg fant relativt kjapt ut at jeg hadde alt å tjene på å gå ned et hakk til 1440x900. I benchmarken hadde jeg 36 fps i Vista x64, men jeg slet med blåskjermer. Jeg løste dette problemet med å fjerne to av rambrikkene slik at jeg satt igjen med 2 GB, men da fikk jeg enorme fps-fall helt ned til 4-5 fps (selv om jeg til vanlig lå mellom 25-35 fps). I XP derimot fungerer spillet helt greit med 2 GB ram. Det ser fortsatt ikke bra ut, men det holder seg i hvert fall over 20 hele tiden. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 At du får blåskjerm har neppe noe med spillet å gjøre, da må i tilfelle ha en særdeles spesiell kombinasjon av maskinvare og programvare. Kjører selv Vista 64, på benchmarken får jeg beskjed om at den bruker kun 40% av minnet - ergo er det nok skjermkortet som er flaskehalsen, noe som jeg syns er litt ... perverst. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Som sagt så løste jeg dette problemet med blåskjermer ved å ta bort to av rambrikkene. Det kan være et problem med hovedkortet mitt som kanskje ikke takler fire minnebrikker samtidig. Jeg har uansett ikke slitt med blåskjermer i noen andre spill, men det kan kanskje ha noe å si hvor sinnsykt krevende dette spillet er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå