Gjest kyssesyke Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Var hos ny lege idag og fikk vite at jeg hadde kyssesyken, og trolig har hatt det i 3-4 uker. Forrige legen jeg var hos trodde det var betennelse så jeg fikk antibiotika. Etter kuren følte jeg meg helt pigg, og har nå to helger på rad drukket som en svamp.... Ser det dårlig ut for levern min? Skal ta prøver til uka.... Lenke til kommentar
castorxx Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Har du kyssesyken, bør du holde deg unna alkohol.. det kan være direkte farlig for leveren, da den hovner opp, og faktisk kan sprekke (!!). Har selv hatt kyssesyken, og leveren min hovnet opp til dobbelt størrelse. Hvis du legger deg strak på ryggen og kjenner på leveren din selv, er det lett å merke. Viktig å høre på det legen sier, så blir du raskere frisk, og slipper alvorlige komplikasjoner. Det tok meg 4-5 mnd å bli helt frisk, og måtte holde meg unna trening og alkohol hvertfall de første 3 mnd. men bedre å ofre det noen mnd, enn å permanent skade leveren... Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Milten blir like ofte som leveren forstørret, bare til info =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå