Eboee Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Tenker å kjøpe en Asus eee 901, men da jeg ønsker den hvit, leveres denne bare med Linux! Har brukt XP i mange år så den kjenner jeg, men jeg er helt ukjent med Linux. Noen som kjenner til om det er noe problem å legge inn XP istedenfor Linux? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Er du blit veldig vant til Windows, kan nok overgangen til Linux bli litt vrien. Men du kan jo gi Linux en sjanse først for så å gå over til XP senere. Asus har laget drivere til XP for disse maskinene. Last ned disse, og ha de klare på en USB dings el. før du fomaterer med XP plata. Lenke til kommentar
s13 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Skal du bruke den som en surfepc, er det da bare fordel med Linux. Kjempeenkelt med alle grunnleggende programmer, og kjappere enn XP. Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Ideapaden fra Lenovo er hvit, og har XP: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=115751 Lenke til kommentar
Eboee Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Takk for innleggene Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Kjøp den med Linux, men kast ut den møkka som følger med og installér Ubuntu-eee i stedet. Da slipper du begrensningene MS pålegger produsentene, du slipper å betale "Microsoft-skatt", og du slipper å ende opp med et seigt og treigt OS om et halvt år. XP-versjonene er nedstrippede varianter av "vanlig" XP, så å legge inn vanlig XP på en sånn maskin tror jeg kan bli rett så trasig. Netbooks er konstruert for å kjøre Linux... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå