Gå til innhold

Sliter PS3 fortsatt med lav framerate?

dekar24k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GTA IV er helt grusomt på ps3.

konstant heftige framedrops.

under 10fps på det verste.

jeg spilte vel til 20% før jeg la det vekk, vel anvendte 500 spenn :S

Jeg har gta4 til xbox360 og ps3, gta4 er ille på xbox360... Lagger av og til, det hender også at spillet blir fryst. DEt er det verste jeg veit om, så jeg spiller istedenfor på ps3. Det var mye bedre, men litt mørkt. Måtte justere lysforhold på ps3.

Med annet ord, ps3 er litt dårlig med lysforhold og xbox360 sliter av og til med lagg og fryst hos meg.

jeg har GTA på ps3, min roomie har det på xbox.

vi er begge enige om at det kjører utrolig mye penere på hans xbox.

Lenke til kommentar
GTA IV er helt grusomt på ps3.

konstant heftige framedrops.

under 10fps på det verste.

jeg spilte vel til 20% før jeg la det vekk, vel anvendte 500 spenn :S

Jeg har gta4 til xbox360 og ps3, gta4 er ille på xbox360... Lagger av og til, det hender også at spillet blir fryst. DEt er det verste jeg veit om, så jeg spiller istedenfor på ps3. Det var mye bedre, men litt mørkt. Måtte justere lysforhold på ps3.

Med annet ord, ps3 er litt dårlig med lysforhold og xbox360 sliter av og til med lagg og fryst hos meg.

jeg har GTA på ps3, min roomie har det på xbox.

vi er begge enige om at det kjører utrolig mye penere på hans xbox.

Forskjellene er marginale, og mange av anmeldelsene har sagt at PS3 versjonen er bedre (sjekk ut ign.com f.eks) selv om PS3 versjonen kjører på en lavere oppløsning.

Etter min mening så er forskjellene så små at å si at den eller den andre er "utrolig mye bedre" blir å ta litt hardt i ;)

Lenke til kommentar

Må være gøy å trolle, bare sitt der med burken din mens vi andre kan spille grafiske vidunderverker som er klin umulig på kjeksboksen

Ikke for å virke som et troll selv, men hvilke spill er det? Koser meg med PS3 selv jeg, og har vel spilt det meste av de pene spillene på konsollen. Har dog ennå ikke sett noe som jeg vil påstå ikke tangeres på X360.

Lenke til kommentar

Må være gøy å trolle, bare sitt der med burken din mens vi andre kan spille grafiske vidunderverker som er klin umulig på kjeksboksen

Ikke for å virke som et troll selv, men hvilke spill er det? Koser meg med PS3 selv jeg, og har vel spilt det meste av de pene spillene på konsollen. Har dog ennå ikke sett noe som jeg vil påstå ikke tangeres på X360.

Er vel KOMMENDE Killzone 2 og God of War 3 han tenker på. Altså, folk sier: "X360 is now, ps3 is the future" - det kan jeg akseptere, og nettopp grunnen til at jeg kjøpte 360. Jeg gadd ikke sitte flere år og vente på at Sony skulle diske opp noen interessante titler. Da kjøper jeg heller en ps3 når den tid kommer. Tviler på at noen kommer til å matche GeoW på underholdning på denne generasjons spillkonsoller anyways...

Endret av Duvebassen
Lenke til kommentar

Er vel KOMMENDE Killzone 2 og God of War 3 han tenker på. Altså, folk sier: "X360 is now, ps3 is the future" - det kan jeg akseptere, og nettopp grunnen til at jeg kjøpte 360. Jeg gadd ikke sitte flere år og vente på at Sony skulle diske opp noen interessante titler. Da kjøper jeg heller en ps3 når den tid kommer. Tviler på at noen kommer til å matche GeoW på underholdning på denne generasjons spillkonsoller anyways...

Jeg er helt enig jeg. Hvis man vil ha et utrolig stort spill-bibliotek per idag, så går man for Xbox 360. Men jeg setter også pris på å ha en Blu-Ray spiller, samt at PS3 har et utrolig digg, raskt og responsivt meny-system, den ser pen ut, er helt stillegående og jeg tror maskinen har utrolig mye potensiale.

Lenke til kommentar

On tracks igjen folkens og les topic. Her skeier dere ut totalt.

Ontopic: Vet ikke om det er bare meg, men må ærlig si at jeg til dags dato har tilgode å oppdage framedrops på noen av spillene på min PS3. Hva jeg her mener, er at jeg faktisk aldri har stoppet opp og tenkt "dæven der hakka det gitt". Kan bare være meg som har vært for opptatt til å legge merke til det? Det skal da sies at jeg legger merke til slikt når jeg spiller på pc.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig jeg. Hvis man vil ha et utrolig stort spill-bibliotek per idag, så går man for Xbox 360. Men jeg setter også pris på å ha en Blu-Ray spiller, samt at PS3 har et utrolig digg, raskt og responsivt meny-system, den ser pen ut, er helt stillegående og jeg tror maskinen har utrolig mye potensiale.

Prøvde du i det hele tatt å installere spill på 360? Støy er ikke noe tema lenger.

Lenke til kommentar

Ontopic: Vet ikke om det er bare meg, men må ærlig si at jeg til dags dato har tilgode å oppdage framedrops på noen av spillene på min PS3. Hva jeg her mener, er at jeg faktisk aldri har stoppet opp og tenkt "dæven der hakka det gitt". Kan bare være meg som har vært for opptatt til å legge merke til det? Det skal da sies at jeg legger merke til slikt når jeg spiller på pc.

Enig, er veldig sjeldent jeg har sett noe hakking eller lignende. Da har det i så fall bare vært når jeg har spilt online pga. dårlig forbindelse. Blant de nyere spillene tror jeg du skal lete lenge for å finne slike problemer.

Lenke til kommentar

Da er du bare ikke særlig opptatt av framerate. Du reagerer nok ikke før den er rundt 10fps tenker jeg. Legger du merke til om et spill er 30fps eller 60fps f.eks?

Lenke til kommentar

Da er du bare ikke særlig opptatt av framerate. Du reagerer nok ikke før den er rundt 10fps tenker jeg. Legger du merke til om et spill er 30fps eller 60fps f.eks?

Enig .. Haha jeg skjønner det ikke selv.. Folk sier "Å? Det spillet hakker ikke på min konsoll." og så ser jeg det og så går det kanskje i 25-30FPS, som er helt jævlig (med mindre du spiller sjakk).

Lenke til kommentar

Vil nok si jeg er opptatt av fps generelt sett. Har alltid irritert meg over dette på pc og gjort de nødvendige grepene. Men på ps3 og xbox360, så har ikke dette vært noe problemstilling for min del.

Lenke til kommentar

Vil nok si jeg er opptatt av fps generelt sett. Har alltid irritert meg over dette på pc og gjort de nødvendige grepene. Men på ps3 og xbox360, så har ikke dette vært noe problemstilling for min del.

Forskjellene er jo sjelden veldig store. Som oftest er det som GTA4, PS3 versjonen er rundt 5fps lavere i snitt. 360 versjoner holder ofte frameraten mer stabil, altså sjeldnere dropp under frameraten som spiller kjører i (som oftest er 30 eller 60fps). Noen ganger er det større forskjeller, at et spill er 60fps på 360 men bare 30fps på PS3 f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...