dekar24k Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Jeg er så lei støvsu.. eh 360'en min nå, så jeg vurderer å selge den og kjøpe PS3 igjen. Det som irriterte meg første gang jeg hadde PS3, var at mange av spillene slet med framerate, noe 360-versjonen ikke gjorde. Er dette fortsatt et problem, eller har utviklerne lært seg å kode til Cell-CPU'en nå? Hvis det er sånn, er det noen nyere spill som sliter spesielt med dette (slik at jeg kan unngå å kjøpe de)? .. Hater nemlig lav framerate.. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 veldig individuelt frå spill til spill, du får sjekke ut litt anmeldelser før eit spillkjøp då veit du.. greit å ha begge konsollane so velg du spelet te den konsollen som får den beste versjonen;) Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 veldig individuelt frå spill til spill, du får sjekke ut litt anmeldelser før eit spillkjøp då veit du.. greit å ha begge konsollane so velg du spelet te den konsollen som får den beste versjonen;) Spillanmeldelser skriver sjelden om framerate (med mindre den er ekstremt lav). Takker for svar. Skal ihvertfall ha Little Big Planet og MGS4 tenkte jeg. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 veldig individuelt frå spill til spill, du får sjekke ut litt anmeldelser før eit spillkjøp då veit du.. greit å ha begge konsollane so velg du spelet te den konsollen som får den beste versjonen;) Spillanmeldelser skriver sjelden om framerate (med mindre den er ekstremt lav). Takker for svar. Skal ihvertfall ha Little Big Planet og MGS4 tenkte jeg. ja MGS4 sleit litt med lav framerate når det skjedde veldig masse på ein gang vistnok, men det trakk ikkje ned for spillopplevelsen.. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Little big planet har hvertfall veldig stabil FPS.. Har ikke spilt MGS4, men syns det er veldig rart at et spill som er utviklet eksklusivt for PS3 skal slite med performance. Håper hvertfall det blir et problem vi ser lite til i framtiden Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 De fleste multiplatform spillene kommer dårligst ut på ps3 både når det gjelder grafikk og framerate. Men ps3 eksklusive spill kjører generelt veldig bra på konsollen. Lenke til kommentar
Candey Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Jeg kan ikke huske at MGS4 slet med fps? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Sleit og sleit, men det var tydlige drops til tider. Men det gjikk, for min del ikkje ut over opplevelse. Spillet var altfor perfekt ellers Lenke til kommentar
dweebster23 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 de fleste multiplattform-spillene har vel så og så blitt likeverdige (dead space, mirrors edge, prince of persia) dog det sies at fallout 3 og far cry 2 er litt bedre på xbox360 men styr unna spillene som bruker unreal engine 3... de ekslusive spillene ser bra ut: resistance 2, motorstorm pacific rift og killzone 2 (!!) Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Yeah .. Jeg har erfart det selv, at multiplatform-spillene kommer dårligst ut på PS3 (ihvertfall hvis EA er innblandet :S). Jeg kjøper uansett PS3 idag.. Vil spille Little Big Planet .. Hvordan er frameraten på Mirror's Edge forresten? Jeg føler det er et spill hvor det er viktig med høy framerate. Lenke til kommentar
praystation Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Har kun testet demoen og den var smooth. Vet i hvertfall at PS3 var hovedplattformen under utviklingen så den skal visst være minst like bra som 360 versjonen. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Har kun testet demoen og den var smooth. Vet i hvertfall at PS3 var hovedplattformen under utviklingen så den skal visst være minst like bra som 360 versjonen. 30FPS-"smooth" eller "Call of Duty 4"-smooth? Lenke til kommentar
fox Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 dog det sies at fallout 3 og far cry 2 er litt bedre på xbox360 Nei, det sies at fallout 3 er bitten litt bedre på PS3. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Synes nesten alle spillene virker som de går i Slow motion på PS3, sammenlignet med PC spill. Xbox360 er noe bedre men feks GTA4 synes jeg går treigt på Xbox 360 også, men er enda mer tragisk på PS3. Virker som folk som bare spiller konsoll ikke merker så mye til dette. Men har du spilt et spill på en bra PC, og etterpå spiller på konsoll går det i slow motion i forhold. Lenke til kommentar
fox Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Dennis87, enig med påstanden din. PC er mye bedre, men synd at de fokuserer bare på konsoll. Jeg har alle tre(PS3, xbox360 og wii) og PC, det er pes å oppdatere PC hele tiden >.< Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg er enig at de fleste spill er best å spille på PC. JRPG, plattform-spill, bil/sportsspill og enkelte action-spill er dog best på konsoll. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 GTA IV er helt grusomt på ps3. konstant heftige framedrops. under 10fps på det verste. jeg spilte vel til 20% før jeg la det vekk, vel anvendte 500 spenn :S Lenke til kommentar
dweebster23 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg spiller multiplattform-spill på PC, klart best. Men har begynt å komme interessante spill på PS3 ... og er jo dritartig å invitere 3 kompiser til å spille fifa, motorstorm eller little big planet. Man neglisjerer det sosiale om man kun er PC-gamer Lenke til kommentar
fox Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 GTA IV er helt grusomt på ps3.konstant heftige framedrops. under 10fps på det verste. jeg spilte vel til 20% før jeg la det vekk, vel anvendte 500 spenn :S Jeg har gta4 til xbox360 og ps3, gta4 er ille på xbox360... Lagger av og til, det hender også at spillet blir fryst. DEt er det verste jeg veit om, så jeg spiller istedenfor på ps3. Det var mye bedre, men litt mørkt. Måtte justere lysforhold på ps3. Med annet ord, ps3 er litt dårlig med lysforhold og xbox360 sliter av og til med lagg og fryst hos meg. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Ja, i forhold til 360 versjoner så har PS3 nesten alltid dårligere framerate fremdeles. Hvis du synes 360'en din bråker, hvorfor installerer du bare ikke spillene til harddisk? Da forsvinner jo alt bråket som genereres av dvd romen. Du vil da også få raskere lading i spillene enn noe annet sted. Endret 8. desember 2008 av MagnarP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå