Gå til innhold

Sliter PS3 fortsatt med lav framerate?

dekar24k

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei støvsu.. eh 360'en min nå, så jeg vurderer å selge den og kjøpe PS3 igjen. Det som irriterte meg første gang jeg hadde PS3, var at mange av spillene slet med framerate, noe 360-versjonen ikke gjorde. Er dette fortsatt et problem, eller har utviklerne lært seg å kode til Cell-CPU'en nå? :) Hvis det er sånn, er det noen nyere spill som sliter spesielt med dette (slik at jeg kan unngå å kjøpe de)? .. Hater nemlig lav framerate..

Takker for hjelpen! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
veldig individuelt frå spill til spill, du får sjekke ut litt anmeldelser før eit spillkjøp då veit du..;)

greit å ha begge konsollane so velg du spelet te den konsollen som får den beste versjonen;)

Spillanmeldelser skriver sjelden om framerate (med mindre den er ekstremt lav). Takker for svar. Skal ihvertfall ha Little Big Planet og MGS4 tenkte jeg.

Lenke til kommentar
veldig individuelt frå spill til spill, du får sjekke ut litt anmeldelser før eit spillkjøp då veit du..;)

greit å ha begge konsollane so velg du spelet te den konsollen som får den beste versjonen;)

Spillanmeldelser skriver sjelden om framerate (med mindre den er ekstremt lav). Takker for svar. Skal ihvertfall ha Little Big Planet og MGS4 tenkte jeg.

ja MGS4 sleit litt med lav framerate når det skjedde veldig masse på ein gang vistnok, men det trakk ikkje ned for spillopplevelsen..

Lenke til kommentar

de fleste multiplattform-spillene har vel så og så blitt likeverdige (dead space, mirrors edge, prince of persia)

dog det sies at fallout 3 og far cry 2 er litt bedre på xbox360

men styr unna spillene som bruker unreal engine 3...

de ekslusive spillene ser bra ut: resistance 2, motorstorm pacific rift og killzone 2 (!!)

Lenke til kommentar

Yeah .. Jeg har erfart det selv, at multiplatform-spillene kommer dårligst ut på PS3 (ihvertfall hvis EA er innblandet :S).

Jeg kjøper uansett PS3 idag.. Vil spille Little Big Planet .. ;) Hvordan er frameraten på Mirror's Edge forresten? Jeg føler det er et spill hvor det er viktig med høy framerate.

Lenke til kommentar

Synes nesten alle spillene virker som de går i Slow motion på PS3, sammenlignet med PC spill. Xbox360 er noe bedre men feks GTA4 synes jeg går treigt på Xbox 360 også, men er enda mer tragisk på PS3.

Virker som folk som bare spiller konsoll ikke merker så mye til dette. Men har du spilt et spill på en bra PC, og etterpå spiller på konsoll går det i slow motion i forhold.

Lenke til kommentar
GTA IV er helt grusomt på ps3.

konstant heftige framedrops.

under 10fps på det verste.

jeg spilte vel til 20% før jeg la det vekk, vel anvendte 500 spenn :S

Jeg har gta4 til xbox360 og ps3, gta4 er ille på xbox360... Lagger av og til, det hender også at spillet blir fryst. DEt er det verste jeg veit om, så jeg spiller istedenfor på ps3. Det var mye bedre, men litt mørkt. Måtte justere lysforhold på ps3.

Med annet ord, ps3 er litt dårlig med lysforhold og xbox360 sliter av og til med lagg og fryst hos meg.

Lenke til kommentar

Ja, i forhold til 360 versjoner så har PS3 nesten alltid dårligere framerate fremdeles. Hvis du synes 360'en din bråker, hvorfor installerer du bare ikke spillene til harddisk? Da forsvinner jo alt bråket som genereres av dvd romen. Du vil da også få raskere lading i spillene enn noe annet sted.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...