Lynx- Skrevet 7. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Lenge siden siste bilde fra meg nå. f/5.6 1/640 ISO 200 Edit: Var egentlig ikke dette bildet jeg skulle laste opp ser jeg, men jeg lar det stå. Endret 7. desember 2008 av Lynx1 Lenke til kommentar
picatta Skrevet 7. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2008 Synd å si det, men dette bildet gir meg absolutt ingenting. Alt er ute av fokus, ingen klare motiver her i det hele tatt, annet enn at himmelen tar 2/3 av bildet og dermed egentlig blir det, men her er det jo bare en kjedelig måne... Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 7. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2008 For meg virker som at himmelen tar drøyt halve bildet, men vanskelig å si helt eksakt hvor horisonten går. Er enig med picatta at bildet mangler et tydelig motiv. Veien kommer inn i bildet og forsvinner ut igjen like fort. Den gjør egentlig ingenting. Alt blir litt tåkete, uten den gyselige stemningen tåken gir. Minner meg litt om et annet bilde jeg kommenterte nylig, hvor svært lite fungerte, og fotografen kom med nytt bilde i dag som var helt fantastisk. Håper du gjør det samme! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Enig med dei andre her, det blir litt grått og kontrastlaust. Prøvd å trikse litt med lys- og kontrastnivå? Synest på ein måte at det kan bli ei viss stemning i biletet om du får fram motivet litt betre, spesielt med månen i toppen der. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Det at bildet er litt topptungt var et bevisst komposisjonsmessig grep. Det at det har lite kontrast og fremstår som ute av fokus kommer av at bildet er tatt i tett tåke. POI i bildet etter min mening er sollyset som såvidt bryter gjennom tåken og "tomt landskap"-temaet. Er ikke sikkert jeg har lykkes 100% med å formidle det. Kanskje burde jeg fjerne brøyestikka? Har ikke gjort noen PP annet enn å konvertere til jpg og skalere ned. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Legger inn en noe endret versjon. Slenger samtidig inn det bildet jeg egentlig skulle poste. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg synes egentlig bildet ble ganske så stilig. Minner meg litt om abstrakt kunst. Men du kunne nok skrudd opp kontrasten en del; men da må du nok også kutte vekk veien foran, for da blir den for fremtredene. Tom Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg er heller imot mer kontrast. Slik jeg ser det er tåkedis som skaper vinterslør i luften, mer kontrast er ikke det som gjør bildet bedre. Ville heller sett litt mer natur og uten høyspentledning, om ikke det er det som er motivet da. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Takker for tilbakemeldinger. Inc: Var vel først og fremst lyset og fargene i disen som jeg ville ha frem her. Tok med kabelbanen som et element i bildet for å skape en viss dybde. Vet ikke om jeg har lykkes. Jeg har bilder fra samme tur uten denne kabelbanen også. Tomsi: Tanken var å få frem en slags akvarell-aktig feeling her, så det du sier om abstrakt kunst stemmer godt med det jeg har prøvd å formidle. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 9. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2008 ....Slenger samtidig inn det bildet jeg egentlig skulle poste. Jeg likte dette bildet. Men den tingen som er til venstre som ligner på toppen av en slik mast.. hva er egentlig det? Jeg syns den var litt forstyrrende, kanskje mest fordi jeg ikke helt skjønner hva det er. Kanskje det er en likens linje man skimter litt lenger borti der? Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2008 Dette er en taubane som ble brukt til å frakte kobbermalm mellom gruve og flottasjonsanlegg. Bildet er tatt på Storwartz i Røros. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 9. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg synes veien er et forstyrrende element i det første bildet. Bildet du "egentlig skulle poste" er sånn sett mer rendyrket og rolig, og jeg liker derfor dette bedre. Her er også månen bedre plassert i billedruta. Får en trang til å ta på meg mer klær nå jeg ser på dette bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå