Gå til innhold

BK: Vinterstemning i blått

Lynx-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg virker som at himmelen tar drøyt halve bildet, men vanskelig å si helt eksakt hvor horisonten går.

Er enig med picatta at bildet mangler et tydelig motiv. Veien kommer inn i bildet og forsvinner ut igjen like fort. Den gjør egentlig ingenting. Alt blir litt tåkete, uten den gyselige stemningen tåken gir.

Minner meg litt om et annet bilde jeg kommenterte nylig, hvor svært lite fungerte, og fotografen kom med nytt bilde i dag som var helt fantastisk. Håper du gjør det samme!

Lenke til kommentar

Det at bildet er litt topptungt var et bevisst komposisjonsmessig grep. Det at det har lite kontrast og fremstår som ute av fokus kommer av at bildet er tatt i tett tåke. POI i bildet etter min mening er sollyset som såvidt bryter gjennom tåken og "tomt landskap"-temaet. Er ikke sikkert jeg har lykkes 100% med å formidle det. Kanskje burde jeg fjerne brøyestikka? Har ikke gjort noen PP annet enn å konvertere til jpg og skalere ned.

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger. :)

Inc:

Var vel først og fremst lyset og fargene i disen som jeg ville ha frem her. Tok med kabelbanen som et element i bildet for å skape en viss dybde. Vet ikke om jeg har lykkes. Jeg har bilder fra samme tur uten denne kabelbanen også.

Tomsi:

Tanken var å få frem en slags akvarell-aktig feeling her, så det du sier om abstrakt kunst stemmer godt med det jeg har prøvd å formidle.

Lenke til kommentar

Jeg synes veien er et forstyrrende element i det første bildet. Bildet du "egentlig skulle poste" er sånn sett mer rendyrket og rolig, og jeg liker derfor dette bedre. Her er også månen bedre plassert i billedruta. Får en trang til å ta på meg mer klær nå jeg ser på dette bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...