MST Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hei... Jeg har er Acer Aspire 3690 som blir utrolig varm. Jeg kjørte nettopp ercovery for å se om det hjalp, men pc'n er fortsatt varm. Ifølge SpeedFan får jeg disse temperaturene: Temp1: 70C Temp2: 70C Core0: 65C Hva skal jeg gjøre? Pc'n er vel ca 3 år gammel og kjøp hos amentio.. Må jeg selv betale for eventuell reperasjon? Og er det da noe vits å betale for ny reperasjon eller billigere og kjøpe ny pc til 3-4k...? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Prøv å rense den fri for støv. Den er tross alt 3 år gammel og da har den nok samlet en del støv fram til nå. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Bruk luft på boks fra Claas O. Lenke til kommentar
MST Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Hvordan fjerner jeg støv fra den da:P? Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Har helt samme problemet. Har en Acer Aspire 5720Z, den blir så varm at den til slutt slår seg av. Men min e under et år gammel. Vurderer å sende den inn på reperasjon, d går vel på garentien siden den er under et år gammel? Lenke til kommentar
MST Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Min blir også så varm at den slår seg av.. Men jeg vet ikke hvor lang garanti man har på acer pc'r fra amentio... Noen som vet? Og eventuelt, hva vil denne reperasjonen koste? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hvordan fjerner jeg støv fra den da:P? Bruk luft på boks, reprasjonen kan bli svindyr, så det er vært et forsøk! Lenke til kommentar
MST Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) " Bruk luft på boks.."? Hvor da? Og er det 3 års garanti ifølge forbrukertilsynet? Endret 7. desember 2008 av MST Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 " Bruk luft på boks.."? Hvor da? Og er det 3 års garanti ifølge forbrukertilsynet? Claas O. (Les 2 innlegg;P) Du bryter ingen lover ved å blåse på maskinen.. Lenke til kommentar
MST Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Hvor på maskinen skal jeg blåse? Og når jeg sjekke garantien på amentio står det bare: Garanti 1 års internasjonal reisegaranti Hva slags garanti er det? Og hva er garantien i norge? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Blås luft der viftene ligger. Det er vanligvis der støv samler seg. Lenke til kommentar
MST Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Ok, men vet noen hva garantien er? Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Det er jo bare å åpne den opp for å sjekke hvor mye støv som er der. Fjern støvet forsiktig med luft på boks eller støvsuger. Endret 7. desember 2008 av birk88 Lenke til kommentar
MST Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Ja, men noen som vet hvor lang garanti jeg har på pc'n? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Vanligvis er det vel 1-2 år. Også har du forskjellige rettigheter osv osv som jeg ikke kan, men som du kan søke om her. Hvis maskinen har samlet opp støv i flere år og derfor blir varm, så tror jeg neppe det går på garantien. Sjekk på undersiden av pcen din om du kan fjerne et deksel som gir deg tilgang til vifta. Det bør ikke være noe problem. Ellers kan du ringe amentio imorgen og høre med de. Eller så kan du se på acers hjemmeside om du finner noe. Det er mulig å gjøre litt research sjøl. Lenke til kommentar
MST Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Ok, skal ta en liten titt under der etterpå kanskje.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå