gudal84 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hei, Har kjøpt ny intern harddisk på 1 TB til å legge filer på. Operativsystem ligger nå på gamle 320GB-disken, C:. Ny disk er D:. Har relokalisert alle "dokument"-mappene fra Users\"brukernavn" til D:\Documents folder\"folder name". Tenker da på Documents, Downloads, Music, Videos etc. Problemet er som følger. Med denne nye folderstrukturen ligger mine sanger ikke lenger i C:\Users\"brukernavn"\Music, men i D:\Documents folder\Music. Så når jeg nå skal spille av musikk med iTunes, finner den ikke filene. Er uaktuelt å lete etter alle filene på nytt, og er uaktuelt å legge dem til på nytt, ettersom de da forsvinner fra spillelistene, som er mitt alfa-omega for iTunes. Så spørsmålet er: Hvordan kan jeg flytte music-mappen til en annen stasjon, men beholde strukturen i iTunes slik at eksisterende spillelister vil fungere som før? På forhånd takk... Kjører forresten Vista, hvis det er viktig. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Finn fila iTunes Music Library.xml, ta backup av den, åpne den i en tekstfil-editor (notepad eller sånt) og prøv søk-erstatt på filbanene der. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
gudal84 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Finn fila iTunes Music Library.xml, ta backup av den, åpne den i en tekstfil-editor (notepad eller sånt) og prøv søk-erstatt på filbanene der. HTH. Beste hilsen Harald Takk.. Det funka. Genialt. Til andre som eventuelt skal prøve det samme er følgende viktig: Du må også forandre innstillingen for plassering av iTunes-mappa til det nye stedet, eller oppdaterer iTunes XML-fila selv til å utvide D:/Documents folder/Music/filnavn til D:/Documents folder/Music/iTunes/iTunes Music Lenke til kommentar
emosbaek Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) holdt akkurat på med dette selv. litt moro. men min løsning var dette. er en innebyget funksjon i iTunes som gjør dette. rediger > innstillinger > avansert > "plassering for iTunes mappen" her finner du frem din nye ønskede plassering. gå så til Fil > Bibliotek > Konsolider bibliotek.. når du trykker deg videre her, så flytter iTunes alle filene til denne mappen, og oppdaterer alle sangene med den nye adressen. Endret 8. desember 2008 av Evenmosbek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå