Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barbering nedentil ?

Gjest Intimbarbering

Anbefalte innlegg

Gjest Intimbarbering

Hei. Vet ikke om det er mange andre tråder som har med dette emnet å gjøre, men jeg tenkte jeg skulle starte en, pga at jeg først og fremst trenger svar selv, kanskje andre også?

Det har seg sånn at, jeg har googla litt om barbering nedentil, for å finne ut hva som er lurt og ikke. Jeg er en jente btw. Har vel barbert meg nedentil i et års tid ca nå. Barberer meg en gang om dagen, noen ganger to. Problemet er at det blir fullt av røde nupper som ser helt forjævlig ut. Det har roa seg litt i det siste. Men uansett, ser ikke helt bra ut. Hva liker dere gutter? Helt glattbarbert, mye hår, eller litt hår? Personlig så bruker jeg å la det stå igjen en liten tust midt på, på grunn av at det er så j**lig følsomt akkurat over der.

Så, håper folk kan fortelle litt om sine metoder og hva som er lurt og ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

se noen av filmene til aylar, de viser ganske bra hva som er et godt kompromiss. det ingen liker er vel en skog der nede, dette gjelder for alle. men litt går an, spesielt når huden din irriteres som du sier. la det gro noe, men gjerne i et fint mønster elns. kommer an på typen din uansett.

Lenke til kommentar

Nupper oppstår da det kan sette seg bakterier i hårsekkene.

Anbefaler deg å kjøpe vibratorrens. Det er en desinfiserende gele som fjerner bakteriene. Da slipper du disse nuppene. Men ville nok ikke anbefale deg å barbere deg så ofte. Og om du gjør det fordi du har kjæreste, så burde han ikke forvente at du skal barbere deg SÅ ofte?

Lenke til kommentar
Gjest Barbert er bra!!
Hei. Vet ikke om det er mange andre tråder som har med dette emnet å gjøre, men jeg tenkte jeg skulle starte en, pga at jeg først og fremst trenger svar selv, kanskje andre også?

Det har seg sånn at, jeg har googla litt om barbering nedentil, for å finne ut hva som er lurt og ikke. Jeg er en jente btw. Har vel barbert meg nedentil i et års tid ca nå. Barberer meg en gang om dagen, noen ganger to. Problemet er at det blir fullt av røde nupper som ser helt forjævlig ut. Det har roa seg litt i det siste. Men uansett, ser ikke helt bra ut. Hva liker dere gutter? Helt glattbarbert, mye hår, eller litt hår? Personlig så bruker jeg å la det stå igjen en liten tust midt på, på grunn av at det er så j**lig følsomt akkurat over der.

Så, håper folk kan fortelle litt om sine metoder og hva som er lurt og ikke.

Glattbarbert er bra :p

Sånn i forhold til nupprer (barberingskviser) så vil jeg anbefale å finne nærmeste kondomeri og kjøpe INVIT, dette er egentlig ett rensemidde lfor sexleketøy, men funker som jernet som en "aftershave" svir litt i noen sekunder da det inneholder alkohol men kvisene kommer ikke i alle fall. Når dette er gjort klin på med babyolje for ikke å bli tørr...

Invit funker også for gutter som får samme type kviser i ansiktet ved barbering.. Bruker det selv både i ansiktet og ved barbering nedentil..

Lenke til kommentar
Sånn i forhold til nupprer (barberingskviser) så vil jeg anbefale å finne nærmeste kondomeri og kjøpe INVIT, dette er egentlig ett rensemidde lfor sexleketøy, men funker som jernet som en "aftershave" svir litt i noen sekunder da det inneholder alkohol men kvisene kommer ikke i alle fall. Når dette er gjort klin på med babyolje for ikke å bli tørr...

Ja, for vibratorrens er jo ikke anbefalt i tidligere poster i denne tråden :p

Og babyolje er ikke alltid bra for huden. I hvert fall ikke i store mengder. Finnes noe som heter ansiktskrem liksom...

Jeg for min del sverger til aloe vera. Det kan forhindre kviser, i tillegg til at det raskt fjerner kviser og småsår når de først er kommet. Absorberes kjapt av huden og lindrer. (Jeg brukte det på en tatovering med betennelse i)

Lenke til kommentar

For det første: Det er INGEN som kan si at noe er best, når det gjelder dette. Det er som å si at fargen blå er bedre enn grønn. Dette er en personlig mening, og vil variere fra person til person. Selvgølgelig er det noe som er mer akseptert blant mangfoldet, som feks. at de fleste foretrekker at det ikke er overgrodd, og aldri fikset på der nede...

Hvis du har type, hør med han. Det viktigste er at det er "opprettholdt", eller stusset, eller noe..

Lenke til kommentar

Jeg syns det er like fint som helt glattbarbert så vel som trimmet. Det er f.eks. utrolig turn on når dama kommer rett ut av dusjen og er totalt glatt, men det er også veldig turnon om det er en liten stripe eller en annen fasong.

Jeg har aldri opplevd å være på en real safari der nede, men noen har langt, noen kort og noen ikke noe. Men det har alltid vært trimmet på en eller annen måte.

Selv barberer jeg pung og trimmer det over, så jeg har kun en liten Hitler-bart over skaftet. Dette gjør jeg 1-2 ganger i uka.

Endret av thaislap
Lenke til kommentar
Jeg foretrekker glatt. Og barberer du med eller mot hårene? Å barbere mot gir meg nupper hvertfall.

Barbering mot krevet en hud som er vant til å barberes, mye skum og i en veldig varm dusj. Du kan barbere sidelengs somregel uten at det gjør noen skade frem til det går å barbere oppover. Du kjenner det river og det begynner å blø hvis det ikke går :p, men oppover barbering gir helt klart det beste resultatet!

Endret av ChrML
Lenke til kommentar
Barbering mot krevet en hud som er vant til å barberes, mye skum og i en veldig varm dusj. Du kan barbere sidelengs somregel uten at det gjør noen skade frem til det går å barbere oppover. Du kjenner det river og det begynner å blø hvis det ikke går :p, men oppover barbering gir helt klart det beste resultatet!

Vil nok si at voksing gir mye bedre resultat enn oppoverbarbering :p

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Jeg foretrekker glatt. Og barberer du med eller mot hårene? Å barbere mot gir meg nupper hvertfall.

Jeg barberer med hårene.

Kan det kanskje hende at det bare er huden min som ikke er helt tilvent barbering enda? Har tonet ned til en gang om dagen, og prøver å gjøre det i dusjen, for det meste. Barberskum funker ikke for meg, helst bare dusj og vann.

Smører på med fuktighetskrem etterpå.

Lenke til kommentar

For å svare på trådstarters spørsmål: Helt klart, jeg foretrekker hvertfall at jentene er glattbarte nedentil da jeg ikke liker "hår i maten" ;). Om det er skog der så nærmer ikke det seg ansiktet mitt. En liten trimmet stripe ovenfor er også pent, men helst ikke noe nedenfor der fitta begynner liksom.

Du trenger riktignok ikke å barbere deg der flere ganger om dagen, med mindre du har veldig mye hårvekst der. Eneste er at når det begynner å vokse ut igjen, så blir håret veldig stivt og skarpt, så er en fordel å barbere igjen før det blir det. Når huden er vant til oppoverbarbering så tar det lenger tid før det vokser ut igjen. Det klør også litt når det er i ferd med å vokse ut igjen. Jeg syns helt klart det er best å barbere seg der for min egen del og, kjennes mye reinere og det motsatte kjønn ser ut til å like det ;).

Endret av ChrML
Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

For å svare på trådstarters spørsmål: Helt klart, jeg foretrekker hvertfall at jentene er glattbarte nedentil da jeg ikke liker "hår i maten" ;). Om det er skog der så nærmer ikke det seg ansiktet mitt. En liten trimmet stripe ovenfor er også pent, men helst ikke noe nedenfor der fitta begynner liksom.

Jeg barberer HELE underlivet. Dvs, hele rompa, hehe. Det går helt fint liksom rundt og bakfra fra musa om du skjønner. Det er over det blir prikker. Har tonet litt ned med barberinga nå, og barberer meg som sagt nesten bare i dusjen, noen ganger om mårningen før jeg drar på skolen (ikke i dusjen).

Men takk for alle svar og tips, appriciate it, bare fortsett! : D

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...