Kea Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Er det nnoen som vet om en bokhandel hvor man kan bestille bøker fra utlandet med fakturabetaing? Har prøvd en del steder, men bare online bokkjeder, og de fleste krever kredittkort. Jeg har dessverre ikke muligheten til å betale med kredittkort, så jeg ser etter bokhandlere som aksepterer fakturabetaling nnår man bestiller fra utlandet. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Sjekk capris.no , de har stort utvalg og lar deg betale med faktura. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Tror at det egentlig er ganske få utenlandske nettbutikker som lar deg betale med faktura.. Hvis du er over 18 kan du bare skaffe deg et vanlig Visa-kort (Visa Electron duger ikke med mindre det har et 16-sifret kortnummer) og bruke det, man trenger ikke kredittkort. Capris.no er et godt alternativ, de har mye snacks, gode priser, gratis frakt hvis du handler for mer enn et par hundrelapper, og kjapp levering. Endret 20. desember 2008 av Totenkopf Lenke til kommentar
Kea Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Capris har jeg sjekket, de leverer ikke utenfor Norden. Og nei, jeg kan ikke skaffe meg Visa-kort. Jeg er i Tyskland serru, og her er det ganske annerledes med kredittkort-systemet enn i Norge. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Capris har jeg sjekket, de leverer ikke utenfor Norden. Og nei, jeg kan ikke skaffe meg Visa-kort. Jeg er i Tyskland serru, og her er det ganske annerledes med kredittkort-systemet enn i Norge. Kanskje er det mulig med Amazon? Jeg bør i Wien, men bestiller ofte bøker over tyske Amazon. Dette belastes da min østerriske bankkonto. Kanskje er noe lignende mulig feks. over britiske Amazon? Er det spesielle land du vil bestille fra? Hvis det er fra Norge har jeg bestillt fra Haugen bok, og betalte over min norske konto (som jeg har beholdt) Grüße aus Wien :-) Lenke til kommentar
Kea Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 Ja, vil ha norske bøker. Engelske kan jeg skaffe meg uten problem. Er verre med norske. De har jo en sånn internasjonal bokhandel i Dresden, men man kan like godt kjøpe en hel bokkjede enn å kjøpe norske bøker der. Hvis det er fra Norge har jeg bestillt fra Haugen bok, og betalte over min norske konto (som jeg har beholdt) Haugen-bok, ja... betalte du med faktura eller var det direkte overføring? Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hmmm. Det husker jeg faktisk ikke. Har bare kjøpt en gang, men tror det var med faktura. Er vel en 3-4 år siden. Mulig de har endret rutinene etter den gang, men kanskje til vår fordel? Lykke til! Lenke til kommentar
Kea Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg sjekket nettopp, men bor man i utlandet må man betale med kredittkort. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 men hvis du har norsk konto burde det vel være mulig å betale over den? (Hvis du ikke har det er jo saken en annen!) Lenke til kommentar
Kea Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Hm, jeg har to norske kontoer, men ikke penger på noen av dem Men det ga meg en ide... jeg har jo tenkt på å ha en regningsadresse, og en leveringsadresse. Dessverre er det ikke alle som tilbyr denne funksjonen (Haugen-bok er en av dem), men da kunne jeg jo registrere meg med norsk adresse, og overtale mamma eller pappa eller noen andre til å bruke deres konto. Dog, jeg har hørt man skal være forsiktig med å gi ut kontonummer og slikt på nett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå