Gå til innhold

Bestille bøker fra utlandet.

Anbefalte innlegg

Er det nnoen som vet om en bokhandel hvor man kan bestille bøker fra utlandet med fakturabetaing? Har prøvd en del steder, men bare online bokkjeder, og de fleste krever kredittkort. Jeg har dessverre ikke muligheten til å betale med kredittkort, så jeg ser etter bokhandlere som aksepterer fakturabetaling nnår man bestiller fra utlandet.

Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Tror at det egentlig er ganske få utenlandske nettbutikker som lar deg betale med faktura.. Hvis du er over 18 kan du bare skaffe deg et vanlig Visa-kort (Visa Electron duger ikke med mindre det har et 16-sifret kortnummer) og bruke det, man trenger ikke kredittkort.

Capris.no er et godt alternativ, de har mye snacks, gode priser, gratis frakt hvis du handler for mer enn et par hundrelapper, og kjapp levering.

Endret av Totenkopf
Lenke til kommentar
Capris har jeg sjekket, de leverer ikke utenfor Norden.

Og nei, jeg kan ikke skaffe meg Visa-kort. Jeg er i Tyskland serru, og her er det ganske annerledes med kredittkort-systemet enn i Norge.

Kanskje er det mulig med Amazon? Jeg bør i Wien, men bestiller ofte bøker over tyske Amazon. Dette belastes da min østerriske bankkonto. Kanskje er noe lignende mulig feks. over britiske Amazon? Er det spesielle land du vil bestille fra? Hvis det er fra Norge har jeg bestillt fra Haugen bok, og betalte over min norske konto (som jeg har beholdt)

Grüße aus Wien :-)

Lenke til kommentar

Ja, vil ha norske bøker. Engelske kan jeg skaffe meg uten problem. Er verre med norske. De har jo en sånn internasjonal bokhandel i Dresden, men man kan like godt kjøpe en hel bokkjede enn å kjøpe norske bøker der.

Hvis det er fra Norge har jeg bestillt fra Haugen bok, og betalte over min norske konto (som jeg har beholdt)

Haugen-bok, ja... betalte du med faktura eller var det direkte overføring?

Lenke til kommentar

Hm, jeg har to norske kontoer, men ikke penger på noen av dem :p

Men det ga meg en ide... jeg har jo tenkt på å ha en regningsadresse, og en leveringsadresse. Dessverre er det ikke alle som tilbyr denne funksjonen (Haugen-bok er en av dem), men da kunne jeg jo registrere meg med norsk adresse, og overtale mamma eller pappa eller noen andre til å bruke deres konto. :) Dog, jeg har hørt man skal være forsiktig med å gi ut kontonummer og slikt på nett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...