spøkelset Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Har for tiden en bil stående som ikke er blitt Eu-godkjent. jeg valgte å selv levere inn skiltene før tidsfristen gikk ut da jeg ikke hadde råd til å fikse feilene og hadde andre prioriteringer som måtte komme først. Nå har jeg altså tjent opp litt kapital og vil derfor få bilen i stand igjen. I denne anledning trenger jeg å få flyttet bilen til en privatperson, og deretter videre til et verksted. Hvordan funker dette for en bil uten skilter? Må man kjøpe såkalte prøveskilt? Har ikke helt snøring på dette her, derfor spør jeg om hvilke muligheter jeg har her. Endret 7. desember 2008 av Manfromabove Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Jepp. Du drar til din lokale trafikkstasjon og kjøper prøveskilter. Er litt usikker på prisen. Mener kanskje det er underkant av 200,- Disse holder ca et døgn. Husk å ta med skiltnr på bilen din. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Prøveskilter koster 225,- og varer nøyaktig 24 timer. Velger du f.eks. å kjøpe prøveskilter for datoen 10/12 2008 kan du begynne å kjøre klokka tolv på natta den 10. og må slutte av før datoen blir 11/12. Du vil få spørsmål på trafikkstasjonen om hva formålet med skiltene er, og vil få begrensning på hvor du kan kjøre. Gjerne en slik begrensning som f.eks. i Oslo-området (hvis det er der du skal frakte bilen). Prøveskiltene deles vanligvis inn i to typer; flytting av bil og testing av bil. Gis normalt ikke anledning til å ha passasjerer med hvis ikke det er nødvendig for å teste kjøreegenskaper eller lignende. Som regel holder det med registreringsnummeret til bilen, men hvis skiltene er levert (og bilen i praksis er avskiltet) kan de være vrange og kreve chassienummer/rammenummer for å levere ut prøveskilter (been there..) Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Takker for svar Da har jeg en plan om hvordan jeg skal gjøre det Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Så var det det da at retningslinjene ikke tillater oppfordringer til lovbrudd. Tråden er ryddet. (Og som vanlig skal ikke dette innlegget kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
hean Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Takker for svar Da har jeg en plan om hvordan jeg skal gjøre det Hvis det ikke er for langt kan man jo bare slepe bilen og spare noen hundringser.... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Igjen er det krav om prøvskilt eller vanlige skilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå