Dragonlove Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Dersom jeg har Usb disker koplet til mitt PQ5-EM HK når jeg skal starte opp tar det en evighet å komme inn i Windows, noen som vet om en løsning på dette? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Aner ikke, men kan det ha noe med Asus Express Gate å gjøre? Hvis du ikke bruker det, kan det likså godt disables i Bios. Synes jeg fikk en litt kjappere boot etter jeg gjorde det (har dog ikke usb-disker i bruk på maskin) Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Aner ikke, men kan det ha noe med Asus Express Gate å gjøre? Hvis du ikke bruker det, kan det likså godt disables i Bios. Synes jeg fikk en litt kjappere boot etter jeg gjorde det (har dog ikke usb-disker i bruk på maskin) Har disabla Express Gate, å satt Bios rekkefølge til CD/DVD, Harddisk. Med engang jeg tar ut Usb diskene så starter den som ett olja lyn, står de i bruker maskinen flere min å starte, har også siste Bios. Kan det være noen innstillinger i Bios jeg kan ha oversett? Har hatt 2 andre hovedkort der det gikk fint å ha diskene i. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Har hatt 2 andre hovedkort der det gikk fint å ha diskene i. Hadde disse Express Gate? anyway, høres ut som usb-diskene blir detektert og "lest" og at det er årsaken til tregheten. Er en bios-innstilling du kan prøve, ligger i en undermeny under Advanced, USB Configuration; Hva hvis du setter denne til disabled? (men kan muligens i worst-case medføre at du ikke får tilgang til usb-diskene fra Windows) P.S. kan vel muligens også slette USB enhet oppføringer fra boot meny/undermeny. Ville prøvd det først, før det andre som er nevnt over Endret 7. desember 2008 av Mekanicus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå