Gå til innhold

[Løst]Fotoskriver til jul - hvilken?

Anbefalte innlegg

Jeg har da kommet frem til at jeg trenger en fotoskriver. Faren min sa at jeg skulle få det til jul, bare jeg kom med en bestemt modell. Han kom ikke med noen prisbegrensninger, men jeg får dårlig samvittighet om jeg ønsker meg noe til over 3 000. Så det må nok være absolutt maks.

Jeg har null peiling, så nå trenger jeg hjelp av dere.

Krav:

- Bildekvalitet - dette er desidert det viktigste

- Økonomi - billigst mulige driftskostnader

- Design - den må ikke se ut som om den har muligheten til å ta deg til månen, den blir tross alt nødt til å stå i stuen

- Mulighet for lavkvalitets utskrifter av tekst (damens skoleoppgaver)

Hastighet har ingenting å si, jeg har god tid.

Så klarer jeg heller ikke å bestemme meg for om jeg skal gå for A3 eller A4, har funnet et par A3 skrivere innenfor prisrammen, men er usikker på kvaliteten. En A4 skriver til samme pris vil vel være bedre? Vil jo bli relativt sjeldent jeg skal skrive ut i A3.

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler på det varmeste Canon MP980 (eller MP620 hvis du ikke trenger så rask scanner og reduserer budsjettet endel).

De har begge flotte utskrifter, stilig design er trådløse og kan enkelt plasseres. Ingen grunn til å kjøpe A3 hvis du ikke vet har stort behov da de tar stor plass.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Glemte selvfølgelig å nevne det, men jeg trenger ikke en multifunksjonsskriver. Om ikke scannerdelen gjør at jeg kunne fått noe bedre for samme pris har det selvfølgelig ikke noe å si, da.

Edit: Trenger heller ingen andre fordyrende fancye funksjoner. Skrive ut bildene mine i god kvalitet er det den skal kunne.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Jeg har meget god erfaring med Epson-skrivere, både privat og i tester jeg har utført. Jeg ville kikket på f.eks. Stylus Photo R800.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=16169

Den så veldig bra ut! Det eneste som bekymrer meg er at det nevnes høy pris på blekk i alle brukererfaringene. Hvor mye er det snakk om?

Du kjøper vel ikke en "ny" skriver som er lansert for fire år siden...

Jeg har tidligere benyttet dedikert skrivere og scannere, men de nyeste multifunksons skriverne/scannerne er så gode (og sparer plass!) samt har endel svært praktiske funksjoner; trådløse, kopierer uten bruk av PC'en, samt scanner direkte til minnekort/USB stick slik at det ikke lenger er noen grunn til å kjøpe de adskilt når prisen i praksis er den samme for skriver med/uten scanner!.

Endret av froggyler
Lenke til kommentar
Jeg har meget god erfaring med Epson-skrivere, både privat og i tester jeg har utført. Jeg ville kikket på f.eks. Stylus Photo R800.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=16169

Den så veldig bra ut! Det eneste som bekymrer meg er at det nevnes høy pris på blekk i alle brukererfaringene. Hvor mye er det snakk om?

Vil også anbefale Epson, dei har stort sett gode skrivera. Du kan no ta ein titt på denne sida, der dei har testa en del skrivera. http://www.photo-i.co.uk/Reviews/printers_page.htm

Lenke til kommentar
...product_id=16169[/url]

...

Du kjøper vel ikke en "ny" skriver som er lansert for fire år siden...

Jeg har tidligere benyttet dedikert skrivere og scannere, men de nyeste multifunksons skriverne/scannerne er så gode (og sparer plass!) samt har endel svært praktiske funksjoner; trådløse, kopierer uten bruk av PC'en, samt scanner direkte til minnekort/USB stick slik at det ikke lenger er noen grunn til å kjøpe de adskilt når prisen i praksis er den samme for skriver med/uten scanner!.

Nei, det gjør jeg ikke. Så ikke at den var så gammel.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ga opp hele leitingen etter en fotoskriver, og sa til faren min at jeg ikke klarte å bestemme meg. I dag fikk jeg en Epson Stylus Photo 1400. Har ikke fått testet den ut, men den ser jo mer enn brukbar ut. A3 er absolutt ikke noe minus.

Så var det bare å få tatt noen fine bilder, da.

God jul, folkens...nå stikker jeg på jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...