jossy Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hej..! Spørsmål til kjøp av pc (til spill): 1. Bør jeg kjøpe pc nå før jul ettersom at prisene blir høyere etter jul (det kommer jo alltid ny teknologi, som presser "gammel men likevel brukbar" teknologi ned i pris) Da jeg kjøpte min PC for 4 år siden, betalte jeg 4000kr for skjermkortet. Den gang var det skjermkortet så bra, at ingen spill på markedet og av dem som var på vei inn i nærmeste framtid, tunge nok til at skjermkortet ikke kunne har kjørt dem alle samtidig 2. Skjermkort i dag da!? Er spill så tunge i dag, at for å få maks ytelse trenger man et skjermkort som ikke finnes? Eller kan jeg ta den samme jeg gjorde for 4 år siden, kjøpe noe helt overdrevet bra, slik at det holder så lenge som mulig. Gi meg et ca prisklasse på et slikt skjermkort i dag, takk 3. Socket 775 holder en stund til? 1366 er så syykt dyrt! Et slikt spørsmål er umulig å svare på, men se på det slik som spørsmål 2: er det akkurat passe til dagens "utfordringer", eller er det mulig å spleise til med noe skikkelig stort her? That's all.. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Core i7 blir antakeligvis ikke konkurransedyktig på pris i forhold til Core2 på 5-6 måneder, spesielt hovedkortprisene er hinsides, mens ramprisene har begynt å bevege seg nedover. Prisene går ikke opp etter jul såvidt jeg har opplevd tidligere. Hva slags budsjett har du å forholde deg til? Ville foreslått disse to oppsetta, avhengig av hvor mye penger du har... C2D C2Q - begge med 24" skjerm. Lenke til kommentar
jossy Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) njaa.. bare boksen (trenger skjerm og tastur også) til ca 10-12k? Hovedkort: : ASUS P5Q Pro RAM - totalt 4 GB: Corsair Dominator TWIN2X8500C5D CPU: Intel Core™ 2 Quad Q9550 2.83GHz Skjermkort: EVGA GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA PSU: Corsair Powersupply 650W Black Er dette bra? Tilsammen ble det litt over 15k (skjerm og masse mer..) Endret 7. desember 2008 av jossy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå