Gå til innhold

Spørsmål til kjøp av gamer-pc

Anbefalte innlegg

Hej..!

Spørsmål til kjøp av pc (til spill):

1. Bør jeg kjøpe pc nå før jul ettersom at prisene blir høyere etter jul (det kommer jo alltid ny teknologi, som presser "gammel men likevel brukbar" teknologi ned i pris)

Da jeg kjøpte min PC for 4 år siden, betalte jeg 4000kr for skjermkortet. Den gang var det skjermkortet så bra, at ingen spill på markedet og av dem som var på vei inn i nærmeste framtid, tunge nok til at skjermkortet ikke kunne har kjørt dem alle samtidig :D

2. Skjermkort i dag da!? Er spill så tunge i dag, at for å få maks ytelse trenger man et skjermkort som ikke finnes? Eller kan jeg ta den samme jeg gjorde for 4 år siden, kjøpe noe helt overdrevet bra, slik at det holder så lenge som mulig. Gi meg et ca prisklasse på et slikt skjermkort i dag, takk :)

3. Socket 775 holder en stund til? 1366 er så syykt dyrt! Et slikt spørsmål er umulig å svare på, men se på det slik som spørsmål 2: er det akkurat passe til dagens "utfordringer", eller er det mulig å spleise til med noe skikkelig stort her?

That's all..

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Core i7 blir antakeligvis ikke konkurransedyktig på pris i forhold til Core2 på 5-6 måneder, spesielt hovedkortprisene er hinsides, mens ramprisene har begynt å bevege seg nedover.

Prisene går ikke opp etter jul såvidt jeg har opplevd tidligere.

Hva slags budsjett har du å forholde deg til?

Ville foreslått disse to oppsetta, avhengig av hvor mye penger du har... C2D C2Q - begge med 24" skjerm.

Lenke til kommentar

njaa.. bare boksen (trenger skjerm og tastur også) til ca 10-12k?

Hovedkort: : ASUS P5Q Pro

RAM - totalt 4 GB: Corsair Dominator TWIN2X8500C5D

CPU: Intel Core™ 2 Quad Q9550 2.83GHz

Skjermkort: EVGA GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA

PSU: Corsair Powersupply 650W Black

Er dette bra? Tilsammen ble det litt over 15k (skjerm og masse mer..)

Endret av jossy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...