tingo Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Heh. For en tid siden oppgraderte jeg laptop'en (Acer Aspire 5672) fra Xubuntu 7.10 til 8.10. Hadde først et problem med det trådløse nettverkskortet (se egen tråd), men etter at det ble fikset så har Xubuntu 8.10 fungert greit for meg. I dag oppdaget jeg et merkelig problem: når jeg spiller av videoklipp (eksempelvis fra filter på start.no, eller fra YouTube) så er det ekko på lyden. Avspilling av lokale mediafiler fungerer uten problem, og uten ekko på lyden. Med denne kommandoen så høres ting også helt greit ut: speaker-test -l 1 -c 2 -t wav Her er snd-modulene som er lastet: tingo@kg-home:~$ lsmod | grep snd snd_hda_intel 381872 7 snd_pcm_oss 46848 0 snd_mixer_oss 22784 1 snd_pcm_oss snd_pcm 83204 4 snd_hda_intel,snd_pcm_oss snd_seq_dummy 10884 0 snd_seq_oss 38528 0 snd_seq_midi 14336 0 snd_rawmidi 29824 1 snd_seq_midi snd_seq_midi_event 15232 2 snd_seq_oss,snd_seq_midi snd_seq 57776 6 snd_seq_dummy,snd_seq_oss,snd_seq_midi,snd_seq_midi_event snd_timer 29960 4 snd_pcm,snd_seq snd_seq_device 15116 5 snd_seq_dummy,snd_seq_oss,snd_seq_midi,snd_rawmidi,snd_seq snd 63268 22 snd_hda_intel,snd_pcm_oss,snd_mixer_oss,snd_pcm,snd_seq_oss,snd_rawmidi,snd_seq,snd_timer, nd_seq_device soundcore 15328 1 snd snd_page_alloc 16136 2 snd_hda_intel,snd_pcm Ser det ok ut, ellr er det noen moduler som ikke burde vært der? Noen som har vært borti dette problemet før? Endret 7. desember 2008 av tingo Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Høres ut som problemet er i flash eller webbrowseren din. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Høres ut som problemet er i flash eller webbrowseren din. Det er nok lash og / eller webbrowseren ja. En stund var jeg sikker på at det var webbrowseren, fordi jeg opdaget at flash-videoer funket fint i Opera, men ikke i Firefox (bruker Firefox 3). Så kom det oppdatering til flash 10, og nå har jeg ekkoet i Opera også. :-( Og i Firefox så står det bare "Movie not loaded" når jeg går inn på feks Dobbelt æsj. :-( Noe senere: men denne videoen funker helt fint i Firefox, men gir ekko i Opera. Stryk det siste - en restart av Opera fikset det. Så da er Opera i orden, dessverre er ikke Firefox det, selv om jeg prøvde å restrte Firefox også. Endret 21. desember 2008 av tingo Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 PulseAudio? Flash10 fikk støtte for PA, og bruker nok det hvis den finner det på systemet. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 PulseAudio? Flash10 fikk støtte for PA, og bruker nok det hvis den finner det på systemet. PulseAudio er ikke installert: tingo@kg-home:~$ dpkg -l pulse*Desired=Unknown/Install/Remove/Purge/Hold | Status=Not/Inst/Cfg-files/Unpacked/Failed-cfg/Half-inst/trig-aWait/Trig-pend |/ Err?=(none)/Hold/Reinst-required/X=both-problems (Status,Err: uppercase=bad) ||/ Name Version Description +++-=================-=================-================================================== un pulseaudio <none> (no description available) Burde den vært det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå