Anthila Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Så litt på sidene til tech nutrition da jeg kom over kalkulatorene. Tech Nutrition Lurer egentlig på hva som menes med maks forbrenning og ekstrem muskelvekst? Når jeg ser på f.eks ekstrem muskelvekst så er det jo nesten ingen øvelser? Ikke no bieceps, ikke no bryst og lite rygg. Hvordan funker dette? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Har ikke satt meg helt inne denne, men jeg håper du veit at roing er biceps også? Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Kalkulatorene du har sett på går til RYP programmene. Under Ekstrem muskelvekst kjører man bare baseøvelser istedenfor isolasjonøvelser. Dips går på bryst og litt rygg; roing går på rygg og biceps. Søk etter RYP på sidene deres og les litt der! Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 synts det er rart ikke benk og mark er med, mne regner vel med at ryggen får gjennomgå i bøyen, og brystet får slått fra seg i dipsen, hvis man er mer foroverlent Lenke til kommentar
Einride Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Stemmer, dips = bryst. Du bøyer deg litt fremover så tar det mest på bryst. Står du mer rett opp og ned tar det hovedsakelig på triceps. Bare prøv deg frem så vil du fort merke hvor det tar etter hvilken vinkel du har. Roing med bredt grep tar mest på rygg, men du kjenner det godt i biceps også. Det er ingenting i veien for å ta markløft i stedet for knebøy om man foretrekker det. Eventuelt kan man alternere øvelsene på annenhver trening. Man bør ikke kjøre begge øvelsene på samme trening, med mindre du alternerer på tunge og lette løft (mao, tung knebøy/lett mark og omvendt). Og anbefaler deg å bruke Excel-arket for opppsett av vekter i stedet for kalkulatoren på websiden. Mye bedre oversikt da, samt at du kan skrive det ut og bruke på trening. Perfekt for oss demente http://www.tn.no/forum/display_topic_threa...;PagePosition=1 Lenke til kommentar
Endre Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Arnoldpress er en variant av benkpress med hantler, så det er nok av brysttrening. Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Stemmer, roing gir vel litt bieceps. Men synes alikevell programmet var litt tynt?! Arnoldpress er en variant av benkpress med hantler, så det er nok av brysttrening. Sist jeg dreiv med arnoldpress så var det skuldre ----> http://www.tn.no/guide.aspx?id=62 Lenke til kommentar
Endre Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Stemmer, roing gir vel litt bieceps. Men synes alikevell programmet var litt tynt?! Arnoldpress er en variant av benkpress med hantler, så det er nok av brysttrening. Sist jeg dreiv med arnoldpress så var det skuldre ----> http://www.tn.no/guide.aspx?id=62 Selvfølgelig, beklager. Tenkte på hantelpress hvor du vrir hantlene. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Stemmer, dips = bryst. Du bøyer deg litt fremover så tar det mest på bryst. Står du mer rett opp og ned tar det hovedsakelig på triceps. Bare prøv deg frem så vil du fort merke hvor det tar etter hvilken vinkel du har. Roing med bredt grep tar mest på rygg, men du kjenner det godt i biceps også. Det er ingenting i veien for å ta markløft i stedet for knebøy om man foretrekker det. Eventuelt kan man alternere øvelsene på annenhver trening. Man bør ikke kjøre begge øvelsene på samme trening, med mindre du alternerer på tunge og lette løft (mao, tung knebøy/lett mark og omvendt). Og anbefaler deg å bruke Excel-arket for opppsett av vekter i stedet for kalkulatoren på websiden. Mye bedre oversikt da, samt at du kan skrive det ut og bruke på trening. Perfekt for oss demente http://www.tn.no/forum/display_topic_threa...;PagePosition=1 hvor har du alt detta ifra? å erstatte knebøy med mark er noe av det tåpligste jeg har hørt, går også helt fint å kjøre tung mark og tung bøy samme dag, men kan ikke forvente å yte 110 %. Lenke til kommentar
Einride Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Er da vel ingenting i veien for å bytte ut markløft med knebøy om man vil fokusere mer på rygg? Han nevnte lite fokus på rygg i det programmet, og da er markløft en mulighet. Og for et program som fokuserer på "ekstrem muskelvekst" er det vel ikke helt feil å anta at man bør yte "110%" i de øvelsene som er satt opp? Å kjøre begge øvelser går selvfølgelig an, men det er tunge øvelser, og det programmet der blir fort tungt nok uten en ekstra øvelse i tillegg. Endret 16. desember 2008 av Anon Ymous Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Men, ser ikke helt den at en får "ekstrem muskelvekst" ved å kjøre så få øvelser? Greit nok at du kan bytte til markløft for å kjøre mer rygg men hva med knebøy da? Det fortsatt 2 forskjellige øvelser, og jeg synes begge burde være med på et "ekstrem muskelvekst" program. Hvis noen kunne ha fortalt meg litt mer i dybden på dette blir jeg takknemlig:) Lenke til kommentar
Einride Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Programmet fokuserer på basisøvelser, ikke isolasjonsøvelser, men akkurat hvorfor det er (kun) de øvelsene kan ikke jeg svare på. Det kan kanskje være en idé å spørre i TN sitt eget forum? http://www.tn.no/forum/ Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Er da vel ingenting i veien for å bytte ut markløft med knebøy om man vil fokusere mer på rygg? Han nevnte lite fokus på rygg i det programmet, og da er markløft en mulighet. Og for et program som fokuserer på "ekstrem muskelvekst" er det vel ikke helt feil å anta at man bør yte "110%" i de øvelsene som er satt opp? Å kjøre begge øvelser går selvfølgelig an, men det er tunge øvelser, og det programmet der blir fort tungt nok uten en ekstra øvelse i tillegg. da man man like så godt bytte ut arnoldpress med benk da siden man vil fokusere mer på bryst? nei, sånn funker det ikke, hvorfor skal du drive å kødde med ett program som er satt opp av folk som har mye mer peiling enn deg? ryggen får nok medfart i bøyen, ser på Sl 5x5 da er det bøy vær treningsdag og mark kun på b splitten, er en grunn til dette skjønner du... tunge øvelser ja, mange program som er bygget opp med enkelte dager hvor det er både tung bøy, mark, benk, og hvorfor henge seg opp i navnet, er det feil og anta at man burde kunne yte 110 % i f.eks en konkuranse da, det er det bøy, benk og mark 1 rm etter hverandre... hvorfor skal det bli lettere med flere øvelser? tenk litt før du skriver a Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Enig med OZ...ikke noe i veien med bøy og mark på samme dag...og mark er IKKE en erstatning for bøy... Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Ask yourself this: Do you think that the guys who wrote the program MAYBE had a good idea to write it out a certain way? Do you think that MAYBE you should do it as written first BEFORE you decide that the person who's expertise you trusted is a moron and that you know better? Lyle McDonald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå