Chris_lox Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hei! Kjøpte en samsungskjerm for en uke tilbake som jeg ikke er fornøyd med. Jeg har alt av tilbehør (cd-er, manualer, bruksanvisning osv.) men har kastet originalemballasjen! Er dette en grunn til å nekte meg angrerett, eller vil de høyst sannsynlig bare gi meg litt trekk i tilbakebetalingsummen? Chris Lenke til kommentar
TurtelWar Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Så vidt jeg vet så skal dette ha ingenting å si.. Men jeg er ikke 100 % sikker..Er vell bare å prøve? Endret 7. desember 2008 av Alastor Du trenger ikke sitere et innlegg som er rett over deg Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Ja, det kan de, da produktet ikke lenger leveres inn i "tilsvarende samme stand og mengde". Å fjerne originalemballasjen vil være et klart brudd på dette. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Det viktigste spørsmålet blir vel først og fremst hvor du kjøpte den. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Kjøpt fra www.meeter.no. Håper det går i orden, må få returnert den Fikk den forøvrig den 26.nov og sendte inn mail med kopi av angrerettsskjema og ordrebekreftelse i går. Opplyste i mailen om at jeg manglet originalemballasje, så venter på svar. Problemet er bare at jeg ikke er hjemme før på fredag morgen igjen, går greit å sende skjermen da? Endret 7. desember 2008 av Chris_LoX Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Så lenge butikken godkjenner angreretten, så ja. Men jeg tviler sterkt. Meeter har ikke eget lager, de selger varer direkte fra grossist, med ekstremt fokus på kostnader. Altså vil sannsynligheten for goodwill være liten her. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Ja, det kan de, da produktet ikke lenger leveres inn i "tilsvarende samme stand og mengde". Å fjerne originalemballasjen vil være et klart brudd på dette. Så embalasjen er en del av produktet, er det det du sier? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Fikk den forøvrig den 26.okt og sendte inn mail med kopi av angrerettsskjema og ordrebekreftelse i går. Opplyste i mailen om at jeg manglet originalemballasje, så venter på svar. Problemet er bare at jeg ikke er hjemme før på fredag morgen igjen, går greit å sende skjermen da? Ut fra det du skriver, enkelt og greit, nei. Du må gi melding om at du ønsker å benytte angreretten innen 14 dager fra du mottok varen. Angrefristen din gikk ut 9. november, altså for ca. en måned siden. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Det der burde jeg sett. Litt for trøtt tydeligvis. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Jeg som er trøtt her, mener NOVEMBER! Sorry! Fikk den 26.november og sendte inn i natt, 6 eller 7 desember. Fristen går ut på onsdag! Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Men så lenge jeg har levert inn angrefristskjema, så trenger jeg ikke sende skjermen innen fristen? Holder med at jeg sender den "innen rimelig tid", såvidt jeg forstå forbrukerkjøpsloven? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Men så lenge jeg har levert inn angrefristskjema, så trenger jeg ikke sende skjermen innen fristen? Holder med at jeg sender den "innen rimelig tid", såvidt jeg forstå forbrukerkjøpsloven? Angrerettloven mener du? Og ja, det stemmer at du ikke trenger å returnere produktet innen 14 dager, men kun gi beskjed om at du ønsker å benytte deg av nettopp den retten. Om som resten har nevnt over her, så tviler jeg på at det går i orden. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Å kaste emballasjen er vel på linje med å ta i bruk som sin egen, og da bortfaller jo angreretten. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Å kaste emballasjen er vel på linje med å ta i bruk som sin egen, og da bortfaller jo angreretten. Nei, men om man gjør det kan man ikke "levre tilbake tingen i samme stand og mengde". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå