Gå til innhold

Kan butikken nekte meg angrerett fordi jeg har kastet originalemballasje?

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en samsungskjerm for en uke tilbake som jeg ikke er fornøyd med. Jeg har alt av tilbehør (cd-er, manualer, bruksanvisning osv.) men har kastet originalemballasjen! Er dette en grunn til å nekte meg angrerett, eller vil de høyst sannsynlig bare gi meg litt trekk i tilbakebetalingsummen?

Chris :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpt fra www.meeter.no.

Håper det går i orden, må få returnert den :wow:

Fikk den forøvrig den 26.nov og sendte inn mail med kopi av angrerettsskjema og ordrebekreftelse i går. Opplyste i mailen om at jeg manglet originalemballasje, så venter på svar. Problemet er bare at jeg ikke er hjemme før på fredag morgen igjen, går greit å sende skjermen da?

Endret av Chris_LoX
Lenke til kommentar
Fikk den forøvrig den 26.okt og sendte inn mail med kopi av angrerettsskjema og ordrebekreftelse i går. Opplyste i mailen om at jeg manglet originalemballasje, så venter på svar. Problemet er bare at jeg ikke er hjemme før på fredag morgen igjen, går greit å sende skjermen da?

Ut fra det du skriver, enkelt og greit, nei. Du må gi melding om at du ønsker å benytte angreretten innen 14 dager fra du mottok varen. Angrefristen din gikk ut 9. november, altså for ca. en måned siden.

Lenke til kommentar
Men så lenge jeg har levert inn angrefristskjema, så trenger jeg ikke sende skjermen innen fristen? Holder med at jeg sender den "innen rimelig tid", såvidt jeg forstå forbrukerkjøpsloven?

Angrerettloven mener du?

Og ja, det stemmer at du ikke trenger å returnere produktet innen 14 dager, men kun gi beskjed om at du ønsker å benytte deg av nettopp den retten.

Om som resten har nevnt over her, så tviler jeg på at det går i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...