Gå til innhold

irq_not_less_or_equal etter biosupdate

Anbefalte innlegg

oppdaterte biosen på hovedkortet mitt og etter det kommer den evindelige feilmeldinga under boot og under installasjon av XP... eller svineriet bare rebooter..

fikk også pfn_list_corrupt under install

noen som har erfart det samme og funnet en løsning??

har ett MSI k7n420PRO med bios 2.7

3X256 apacher ddr brikker

radeon 9700PRO og en medley raid kontroller

hadde ingen problemer før biosuppdaten som ble gjordt for å få opp ytelsen med radeon kortet (ble anbefalt fra msi)

håper noen kan hjelpe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

holdt på i 8 timer i går, og endte bare opp med feilmelding under installasjon, XP og win2K ga samma feilmelding på forskjellige steder under installasjonen. ingen ble fullført.

til og med linux klikka under installasjon på forskjellige steder. RH kom ikke til kopieringa en gang.

forstår ikke ka som kan være årsak til problemet..

har testa alle bioser fra 2.3 til 2.7

av en eller anna grunn får eg ikkje flasha til 2.0 eller 2.2

står bare å sier "please wait".

noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
merk deg : oppdaterte biosen på hovedkortet mitt og etter det kommer den evindelige feilmeldinga under boot og under installasjon av XP

under installasjon...

sorry.. leste d visst for kjapt :p

Mulig du bør formatere hele disken da Maztermin... :-?

Lenke til kommentar

uaktuellt..

la merke til noe på msi sitt forum.. der var det mye mas om att rammen kunne skappe dette problemet på for høg frekvens..

har ddr 2700 og 2100 forskjellig frekvens? (tror eg har 2X2700 og 1 2100)

sto på 266 ram speed i biosen, satte den ner til 200.. får se om det funker... blir snart sur....(motorsaga er ikke langt vekke)

Lenke til kommentar

XP er plagsom med det å binde seg til hva som er i maskina ja. det eneste en kan slippe unna med å døtte i kassa uten å reinstallere er vel ram og disker...

men problemet i dette tilfellet var att ene rambrikka mi ikke støtter 266Mhz, og de andre støtter det, så biosen autodetecta hva de som støtta 266 ville ha og ikke hva den andre ville ha..

satte ramspeeden til 200,, og alt funka....

endelig kan jeg få gjordt noe matnyttig..

Lenke til kommentar
XP er plagsom med det å binde seg til hva som er i maskina ja. det eneste en kan slippe unna med å døtte i kassa uten å reinstallere er vel ram og disker...

Jasså?

Jeg har 5 forskjellige maskinertyper og et ghost image. Kjører imaget inn på alle maskinene (forskjellig chipset, gfx kort, lyd kort osv) og booter opp. XP finner all maskinvare og funker som bare det.

Hadde litt problemer med w2k med dette. Måtte ha minst 2 forskjellige images. Men med XP holder det som sagt med et image.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...