emosbaek Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Jeg har nylig kjøpt med en HP Mediasmart home server. jeg har nå flyttet all musikk over på den, og opprette en nettverkstasjon på den for lettere tigjenlighet. all min musikk lå tidligere på D: disken, men ligger nå på Y:. mitt spørsmål er da om det er noen smart måte og endre filene i iTunes slik at filene kan spilles fra nettverks disken, uten å måtte lage nye spillelsiter. noen som har tips til meg? Endret 8. desember 2008 av Evenmosbek Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Finn fila iTunes Music Library.xml, ta backup av den, åpne den i en tekstfil-editor (notepad eller sånt) og prøv søk-erstatt på filbanene der. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
emosbaek Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Finn fila iTunes Music Library.xml, ta backup av den, åpne den i en tekstfil-editor (notepad eller sånt) og prøv søk-erstatt på filbanene der. HTH. Beste hilsen Harald Takk! det skal prøves Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Sjekk ekstra info på https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1044707 -pussig at dere driver med dette helt samtidig Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
emosbaek Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) hehe, sjangsen er liten. men fant en løsning. men min løsning var dette. er en innebygget funksjon i iTunes som gjør dette. rediger > innstillinger > avansert > "plassering for iTunes mappen" her finner du frem din nye ønskede plassering. gå så til Fil > Bibliotek > Konsolider bibliotek.. når du trykker deg videre her, så flytter iTunes alle filene til denne mappen, og oppdaterer alle sangene med den nye adressen. Takk for svar og hjelp Endret 8. desember 2008 av Evenmosbek Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Okei ? Stilig. Men har du da "Keep music folder organized" valgt under Edit - Preferences ? Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
emosbaek Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Okei ? Stilig. Men har du da "Keep music folder organized" valgt under Edit - Preferences ? Beste hilsen Harald ja. er det dumt? :/ Endret 8. desember 2008 av Evenmosbek Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Slett ikke. Jeg slår av all sånn alt-for-hjelpsom automatikk, ukjent med hva godt slikt skal kunne gjøre for verden. Tydeligvis gjør det sånt som dette, ganske snedig, og spør bare for å lære. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
emosbaek Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Slett ikke. Jeg slår av all sånn alt-for-hjelpsom automatikk, ukjent med hva godt slikt skal kunne gjøre for verden. Tydeligvis gjør det sånt som dette, ganske snedig, og spør bare for å lære. Beste hilsen Harald ser den personelig er jeg også den som skrur av alt som er automatisert. vokste opp med første utgaven av winamp, uten spillelister og favoritisering. så er litt digg når ting fungerer som man ønsker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå