Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]D:\Downloads is not accessible

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en disk på 500 gb med ganske mye innhold i downloads-mappa, D:\Downloads. Dette var en disk som var formatert fra OS X, og dermed var den FAT32. Problemet oppstod da jeg skulle konvertere til NTFS for å få støtte for 4 GB+filer. Brukte konverteringen i windows, og alt så ut til å fungere bra.

Men så viser det seg at mappa D:\Downloads ikke er så grei som den var. Får beskjed om følgende:

diskerror.JPG

Ok, da er det vel bare å ta en diskscan tenkte jeg, men det er heller ikke så lett, både vanlig scan og bad sector-scan i windows gir melding om "Could not complete the scan" eller noe liknende.

Videre prøver jeg å laste ned en 3.parts diskscan, så download.com ga meg 'Disk checker'. Kjørte en dyp scan der, og den finner ut av følgende:

'The second NTFS boot sector is unwriteable.'

men programmet løser naturligvis ikke problemet.

Et raskt søk viste at den siste meldinga ikke nødvendigvis er good news, og at man må formatere disken. En kar hadde løst problemet ved defragmentering, kan jo prøve det, men looks bad?

Noen flere idèer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, jeg tror det er løst nå btw.

Jeg sjekket hvor mye diskplass de synlige mappene tok, og jaggu var det ikke alt sammen. Så skjønte jeg ikke helt hvordan det kunne ha seg, men det ligger en mappe

D:\found.000\dir0000.chk

som inneholder alle filene faktisk. Så i praksis så er det jo null problem lenger :]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...