Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sover lengre og har blitt trøttere

haarod

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem, som jeg har merket de siste ukene. Jeg har blitt mye trøttere om morgenen, og det har blitt mye vanskeligere å komme seg opp for å dra på skolen. I helgene har jeg også sovet lengre enn vanlig, f.eks. denne helgen. Jeg var hjemme både fredags- og lørdagskvelden, og la meg rundt 12, men sto ikke opp før ca. 11:30 begge dagene.

Jeg har ikke følt meg noe mer slapp utenom dette, og trener like mye som før med samme intensitet. Noen ideer?

Tenkte på jernmangel eller kyssesyken, men jeg føler meg som sagt ikke så slapp resten av dagen, selv om det har hendt at jeg har lagt meg for å sove midt på dagen (noe jeg veldig sjeldent har gjort tidligere).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lysterapi funker om du gjør det i ca 30 minutter med en gang du står opp. Disse lampene er vanligvis ganske dyre, så du kan prøve å kjøpe deg naturlige D-vitaminer og ta litt ekstra mye (UV-ståler mot huden produserer D-vitamin). På sommeren kan man på en god dag med sterk sol kan man få ekstremt mye D-vitamin, så jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale en dose som er 3-4 ganger høyere for dem som sliter om vinteren.

Ikke få i deg koffein annet enn om morgenen, og unngå å spise noe etter kl. 21, så har du økt sannsynligheten for at du kommer deg opp om morgenen så lenge du ikke er syk.

Få også i deg Omega-3 daglig i tillegg til en god multivitamin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...