US4 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Hei, jeg har en masse oppgaver som jeg skal øve på til tentamen som vi har om tre dager (onsdag) og jeg lurte på om noen her kunne hjelpe meg med hvordan ting lages osv.. Funksjoner: -Lage formler -Proporsjonalitet -Lage frekvenstabell og grafer Ligninger: -Likninger med 2 ukjente Praktisk regning: -Valuta -Kjøp og salg -Masse,massetetthet -Lønn, skatt i excel -Omgjøring av enheter Tall og algebra: -Potenser -Forenkle uttrykk med variabler Geometri: -Målestokk -Terning/kube Takk for alle svar Dette er bare sånne oppgaver som vi kan skrive i regelbok så ingenting joks med det... Endret 7. desember 2008 av US4 Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Du må spesifere litt mere hva du ikke forstår. Men her noen oppgaver: 1. Lag formel for å regne ut en halvsirkel. 2. Per pantet flasker for 35kr. En del var små og ble pantet for 1 kr og en annen del store og ble pantet for 2,50 kr. Han pantet tilsammen 20 flasker. Hvor mange store og små flasker pantet han? 3. Forenkle utrykket 15a^2b/5a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå