Gå til innhold

Størrelse på Bærbar

o_telstad

Anbefalte innlegg

Hei!

Har to spørsmål jeg.

Har en Aser Aspire 7520ZG. Igår kjøpte og instalerte jeg Call og Duty World at War.

Men det går så sinnsykt sakte! Løpre i sakte film!

Er maskina mi rett og slett for lita? Spilte Cal og Duty Mordern Warfare uten problemer.

Er den for lita? Er det noe jeg kan gjøre?

Så neste spørsmål:

Døttrene til dama ønsker seg laptop til jul. Dem kommer til å bruke den til å se på nettet, og spille Sims. Hvor stor maskin bør dem ha? Hvilken maskin anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke helt om maskinen din er fysisk forliten, men du lurer vel på om den er for dårlig? - Jeg tror svaret er delvis ja.

Maskina di er ikke laget for grafikkrevende oppgaver og man vil oppleve at tyngre spill lagger/hakker etc. - Men det vil være mulig å prøve ut forskjellige innstillinger i spillet. - Altså, skru ned på oppløsningen - detaljer - AA etc. Gå inn i spillet og prøv å kjøre det på LOW hvis dette er en mulighet, og prøv spillet igjen.

Edit: Jeg ser du sier at Call OF Duty Modern Warfare gikk bra å spille - så du kan jo sjekke hvilke grafikkinstillinger du brukte i det spillet og prøve det samme i nye COD5 - Dernest er det vel noe "bugs" i spillet - og vil bli rettet med patches (oppdateringer som kan lastes ned) etterhvert. Ellers så har ikke jeg spilt nye COD5 og vet ikke helt hvordan dette er grafikkmessig i forhold til det forrige.

Laste ned en nyere skjermkortdriver?

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar

Skal du spille spill så er du avhengig av et skjermkort med dedikert minne. Jeg vet at Sims kan spilles ok på et 8400M gs 128 mb ram kort + AMD 1,8 mhz prosessor. Dette er det laveste jeg vil anbefale. Har du råd så vil sims gå veldig godt på en maskin med 8600M gt eller 9600M gt.

Lenke til kommentar

Så det betyr att jeg ikke kan spille nye spill på datan min?

Og jeg kan ikke smille eldre spill, grunnet Vista!

Faen så morro det er mad data!!!

Spør selvfølgelig ikke om fysisk størrelse.

Kom med anbefalinger på data sier jeg!

Om jeg hadde penger hadde jeg gått til en butikk, og sakt: jeg skal ha ei skikkelig spillmaskin!

Defor sier jeg ikke noe om prisklasse, men att jeg skal ha ei billig maskin, som takler spill!

Lenke til kommentar

Modern Warfare og World at War bruker samme grafikkmotor, så grunnen til at det lagger kan være at du bruker høyere oppløsning/bedre grafikkinstillinger. Kan jo også være at det er noe bugs med det, men sjekk oppløsningen og grafikkinnstillingene.

Skal du ha en laptop (og data generelt) er skjermkortet/grafikkortet flaskehalsen som oftest om du skal spille. Skal du spille nyere spill ville jeg ikke valgt lavere enn 9600M GT. Acer 5930g er en laptop som har dette kortet til en fin pris. Trur du får en for rundt 7000kr.

Du sier billig og skal takle spill. Disse to kriteriene hører desverre ikke sammen når det kommer til laptop. Men se på aceren, det er en god pc.

Kan kanskje vurdere en laptop med 9500m gs (som selvsagt vil være billigere) også, men vet ikke helt hvordan den takler fremtidige spill, men det tar alle nye spill på low/medium grafikkinnstillinger vil jeg tro.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...