moem Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Disken på min bærbare hp er i ferd med å ryke og derfor har jeg kjøpt ny harddisk. Men det viser seg at den nye disken ikke passer inn i 'slot'en' til den gamle. Har forsøkt å søke på nett om dette men finner ikke noe svar så jeg håper at noen her kan hjelpe meg Den harddisken som er i pc'en fra før er en samsung HM250JI/M, 2.5" SATA. Den disken jeg kjøpte var en Western Digital Scorpio 2.5" SATA2. Min nye disk har kontakten pekende utover , mens den som sitter i pc'en fra før har kontaktene pekende nedover (i 90 graders vinkel til harddisken). Er det dette som er forskjellen på sata og sata2? Tror min eksisterende er sata-150 mens den nye jeg bestillte var sata-300. Har dette med kontaktene å gjøre slik at jeg kan finne meg en sata-150 og bestille den?? Håper noen kan hjelpe meg med dette! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) HM250JI/M ser slik ut (bilde) . http://www.samsung.com/global/business/hdd...25&tab=fea# HP benytter seg sikkert av et mellom adapter festet på disken som du må flytte over til den "nye". Begge diskene har etter hva jeg ser samme power og sata connectorer (standard). Begge diskene har også samme fysiske mål. Height (Max.) 9.5 mm Width 69.85 mm Length 100 mm Endret 7. desember 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Men det bildet er jo av HM251. Bildet av HM250 ser annerledes ut. Kan dog ikke se at Samsung skriver noe om monteringen av kontakten. Og bare så det er sagt, dette har ingenting med SATA-150 vs SATA-300 å gjøre. Lenke til kommentar
moem Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Legger ved bilder av det hele: Slot'en: Gammel disk: Ny disk: Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Men det bildet er jo av HM251. Bildet av HM250 ser annerledes ut. Kan dog ikke se at Samsung skriver noe om monteringen av kontakten. Og bare så det er sagt, dette har ingenting med SATA-150 vs SATA-300 å gjøre. Er klar over det - men både HM250ij & HM251ij M serie har samme tilkoplinger. Og bildet (ditt/Samsungs) på HM250IJ M modellen er tatt fra "feil" side slik at tilkoplingene ikke synes. Endret 7. desember 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Ut fra de bildene er det vel ganske tydelig at den gamle disken din sitter i en ramme? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Jeg har skiftet disker på flere HP laptopper og alle har benyttet seg av et koplings adapter. Bildet ditt viser dette. Du må avmontere adapteret og sette det på din nye disk. Lenke til kommentar
moem Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 hmm... nå må jeg åpne og se en gang til. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Si hvilken HP laptop modell du har så kan vi finne service manual PDF for den. Der står det "steg for steg" assembly og disassembly av alle diverse deler relatert til den (inkl HDD) for bytte/skifte . Lenke til kommentar
moem Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Åpnet den og dere hadde helt rett. Den var festet med 4 skruer i en brakett pluss at det var en adapter. Når jeg tok av dette så var den akuratt som den nye jeg har kjøpt. Tusen takk for hjelpen hårek og syar2003! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå