Jtand Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Trodde at med blu-ray så fikk 7.1 kanals lyd sitt inntog på alvor. Men til min skuffelse ser jeg at de fleste filmene jeg har lest om bare har 5.1 kanals lyd. Er det ikke 7.1 lyd på blu-ray? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Jo det er jo det - men det spørs hvilket lydførmat/tracks distributøren legger inn på BD disken/filmen. Denne f.eks: http://www.platekompaniet.no/dvdproduct.as...cookie%5Ftest=1 Står oppført med 5.1 digital (lossy dolby digital 5.1). Og med DTS HD (8 multichl). Så om du skal ha 8 kanals lyd fra denne filmen må du ha et oppsett receiver/BD som kan ta seg av formatet DTS-HD-MA selvfølgelig. BD spilleren må enten kunne dekode DTS-HD internt - sende over HDMI som PCM til AV , eller sende det raw i bitstream via HDMI 1.3 til AV receiver som tar seg av dekodingen av DTS-HD(8 multichl). Meg bekjent er det kun ved "dolby digital HD" og DTS-HD-MA man får 7.1 HD audio. Endret 7. desember 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Aha Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå